شناسهٔ خبر: 23548 - سرویس هوایی

مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته

رایزنی‌های اولیه برای ایجاد ترمینال گالری در فرودگاه‌های کشور/ اقدام حقوقی علیه ایرلاین‌های بدهکار به شرکت فرودگاه‌های کشور/ قطع شدن دست واسطه‌ها در خرید هواپیما/ اعلام توافق با بوئينگ در روزهای آينده

بویینگ رایزنی‌های اولیه برای ایجاد ترمینال گالری در فرودگاه‌های کشور، اقدام حقوقی علیه ایرلاین‌های بدهکار به شرکت فرودگاه‌های کشور، قطع شدن دست واسطه‌ها در خرید هواپیما و اعلام توافق با بوئينگ در روزهای آينده از سوی وزارت راه وشهرسازی مهمترین اخبار هفته گذشته در حوزه هوایی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه صنعت هوانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

مقصود اسعدی سامانی: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

 

پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، شرکت‌های ایرانی مذاکرات خود را با شرکت های هواپیما ساز در چند محور مختلف آغاز کردند و هنوز این مذاکرات ادامه دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به درخواست ایرلاین‌ها از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مهلت دو ساله به آنها برای افزایش سرمایه بر اینکه ایرلاین‌های خصوصی برنامه‌ای برای ادغام ندارند تاکید کرد.

شرکت بوئینگ:

ما برای دریافت مجوز درخواست داده و مجوز لازم را دریافت کرده ایم تا نیازهای ایرلاین‌های ایرانی مورد تایید دولت آمریکا به هواپیماهای مسافربری را ارزیابی کنیم.

شرکت هواپیمایی ماهان ایر:

شرکت هواپیمایی ماهان ایر با بی اعتنایی دولت فرانسه به قرار داشتن این شرکت تحت تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، از ۱۰ روز دیگر پاریس را به فهرست مقصدهای اروپایی خود اضافه خواهد کرد.

منوچهر اتقیایی: مدیر فرودگاه شاهرود

ساختمان تکنیکال بلاک اين فرودگاه در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمت‌الله مه‌آبادی: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با اعلام رایزنی‌های اولیه برای ایجاد ترمینال گالری در فرودگاه‌های کشور از مذاکره با طرف ایتالیایی برای طراحی ترمینال‌های تهران و تبریز در آینده نزدیک خبر داد.

عباس آخوندی: وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در سومين جلسه شورای‌عالی هواپیمایی کشوری ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی شرکت‌های هواپیمایی برای نوسازی ناوگان اعلام کرد: در درجه اول بدهی شرکت‌هایی که تاكنون اقدام به پرداخت بدهی‌های خود به شركت فرودگاه‌های كشور نکرده‌اند را استمهال کرده و در صورت بی‌اعتنایی اقدام حقوقی انجام دهید.

وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن مجدد ایران در کانون شبکه ارتباطی و دالان‌های هوایی را از بزرگ‌ترین سیاست‌های حمل و نقل این وزارتخانه دانست و ابراز امیدواری کرد که قطعه اول آزادراه تهران- شمال بهار ۹۶ افتتاح شود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره اعلام توافق با شركت بوئينگ در آينده خبر داد و تاكيد كرد كه دست تمام واسطه‌ها و دلال‌ها را از اين معاملات قطع كرديم به طوري كه پيش از من در آخرين توافقي كه شده براي خريد ۶ فروند هواپيماي ايرباس۳۲۰ انجام شد؛ رقمي بين ۵ تا ۷ ميليون دلار متفاوت بود.

معصومه ابراهیمی: عضو هیات مدیره و مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی

رونده قضایی مربوط به بدهی ایرلاین‌ها به این شرکت همچنان باز است و حتی ممکن است بزودی به صدور حکم منجر شود.

وزارت امور خارجه آمریکا

وزارت امورخارجه امریکا اعلام کرد این وزارتخانه نمی‌تواند به موضوع کسب مجوز فروش هواپیما از سوی شرکت بویینگ به ایران بپردازد، اما یک سخنگو اظهار داشت که توافق هسته‌ای با ایران اجازه فروش هواپیماهای تجاری به این کشور را می‌دهد.