شناسهٔ خبر: 23582 - سرویس استان‌ها

تصویب ۹۰۰ میلیارد ریال برای دو طرح راهسازی کهگیلویه و بویراحمد

راهسازی مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل دو طرح بزرگ ساخت جاده پاتاوه - دهدشت و چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه  و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، محمد احمدی افزود: ۵۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار به تکمیل طرح جاده پاتاوه به دهدشت و ۳۵۰ میلیارد ریال آن برای پروژه چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: این اعتبار از محل بودجه ملی سال ۹۵ برای تکمیل پروژه‌های چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان و جاده پاتاوه - دهدشت در نظر گرفته شده است.

احمدی میزان پیشرفت فیزیکی چهارخطه بابامیدان -گچساران به بهبهان را ۱۵درصد برآورد کرد.

مدیر ساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد: پروژه چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان با طول ۱۵۰ کیلومتر در حال اجراست.

وی ابراز داشت: ۱۰۸ کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،۲۵کیلومتر در استان فارس و ۱۷ کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.

احمدی اظهار کرد: ۶۰ کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال انجام عملیات اجرایی است.

مدیرساخت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات اجرایی ۱۸کیلومتر از جاده گچساران -بابامیدان ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته احمدی ۳۸ کیلومتر دیگر از این پروژه در مسیر گچساران به بهبهان ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از در حال مناقصه بودن ۱۸کیلومتر دیگر از این پروژه در جاده گچساران - بهبهان خبر دا و گفت: طرح مطالعاتی اجرای ۹۰ کیلومتر دیگر از این طرح در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش تصادفات جاده‌ای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر افزود: با تکمیل این جاده، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شود.

احمدی با اشاره به محور مواصلاتی بابا میدان- گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک اظهار کرد: این راه ارتباطی محور یکی از جاده‌های مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می‌شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال شاهد حجم زیاد تردد است که با تکمیل و دو باند کردن آن بخش مهمی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: خروج بخش عمده‌ای از این استان از بن بست ارتباطی نیازمند تکمیل طرح جاده پاتاوه به دهدشت است.

این مسئول تصریح کرد: پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است که در حال حاضر این پروژه ۶۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: جاده ملی پاتاوه - دهدشت دارای ۱۲ دهنه تونل به طول حدود هشت کیلومتر است که پنج دهنه به طول دو و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این پروژه و از حد فاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.

چهار هزار و ۷۶۴ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۴۱کیلومتر راه اصلی، ۵۰۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۳کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد/.