شناسهٔ خبر: 23610 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و کردستان/ بروز پدیده گرد و خاک در مناطق غربی و مرکزی کشور طی دو روز آینده

باران کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن رودخانه ها در استان های آذربایجان غربی، شرقی و کردستان خبر داد و گفت: طی دو روز آینده شاهد پدیده گرد و خاک در بخش های غربی و مرکزی کشور خواهیم بود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: برای سه روز آینده باز هم در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش بینی می کنیم.

گودرزی با بیان اینکه این شرایط امروز در آذربایجان شرقی و غربی و شمال کردستان شدیدتر از سایر مناطق است گعت: در این مناطق احتمال بارش تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نیز وجود دارد.

وی همچنین در ادامه از تداوم نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به مناطق غربی کشور خبر داد و افزود: برای دو روز آینده در شمال غرب، غرب و جنوب غربی کشور آسمان غبار خواهد داشت که به بخش های مرکزی و تهران نیز خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن توصیه به بیماران قلبی، کودکان و سالمندان در خودداری از تردد در فضای باز اعلام کرد: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور شاهد وزش بادهای شدید خواهیم بود که می تواند با گرد و خاک نیز همراه باشد.

گودرزی همچنین از ورش بادهای موقتی در بخش های مرکزی کشور و ایجاد گرد و خاک طی دو روز آینده خبر داد و گفت: استان های قم ،مرکزی، تهران، البرز، اصفهان و سمنان این شرایط را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را در ساعات بعدازظهر توام با ورش باد و گرد و خاک بیان کرد و گفت: 36 درجه بیشینه دمای امروز و 24 درجه کمینه دمای فردا صبح تهران خواهد بود.