شناسهٔ خبر: 23619 - سرویس جاده‌ای

توسعه و جلب رضایتمندی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

نوروز- مسافران اتوبوس برای نخستین بار طرح نظر سنجی از مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به روش الكترونیكی و از طریق تلفن همراه آنان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، همه ساله در ایام نوروز و طرح جابجایی مسافران به منظور دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و احیاناً شكایات مسافرانی كه از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری كرایه سفر می‌نمایند این سازمان فرم‌هایی در قالب نظرسنجی در مبادی سفر توزیع و در مقاصد نسبت به جمع آوری آن اقدام می‌نمود كه علاوه بر سختی‌های گردش كار، بروز خطا در حصول نتایج واقعی نیز دور از احتمال نبود.  

این گزارش می‌افزاید، نقطه نظرات و پیشنهادات موثر هموطنان در بهبود وضعیت سفر همچنین رفع نقاط ضعف نقش بسیار مهمی داشته و شركت‌های حمل ونقل مسافر كه صددرصد بخش خصوصی می‌باشند، همواره از این طرح استقبال می‌نمایند.

در ادامه این گزارش آمده است: طرح نظرسنجی كه جهت جلب رضایت حداكثری مسافران و استفاده كنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای به مورد اجرا گذاشته می‌شود، برای نخستین بار با طراحی مدل جدید اكترونیكی و از طریق ارسال یك پیام كوتاه متضمن چند سوال كوتاه در دو گروه شامل رضایت از شرایط رانندگی راننده، توقف به موقع جهت فریضه نماز در بین راه و استراحت، شرایط خودرو و ناوگان، نحوه پذیرایی در داخل ناوگان و در نهایت رضایت كامل از سفر، به شماره تلفن همراه مسافران كه اطلاعات آن در زمان خرید بلیط اخذ شده بود، درست در زمانی كه مسافر به مقصد نزدیك می‌شود انجام شد.

بر اساس این گزارش در پیام ارسالی درخواست نظر مسافران با انتخاب یكی از گزینه‌های عددی صورت می‌پذیرفت كه خوشبختانه این طرح با استقبال بسیار رضایت بخشی از جانب مردم عزیز روبرو شد، به طوری كه بیش از ۸۰ درصد از كسانی كه پیام را دریافت کرده بودند، پاسخ ارسال و نظر خود را اعلام کردند. اضافه می‌نماید دریافت پاسخ با اطلاع قبلی برای مخاطبان هیچ هزینه مالی در بر نداشت.

این گزارش در پایان می‌افزاید نتایج جمع آوری شده از این طرح حاكی از رضایتمندی بیش از ۸۶ درصدی مسافران بوده و بدون تردید تلاش شركت‌های مسافربری، تعهد رانندگان و فعالان در بخش و در كنار آن نظارت عالیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ادارات كل استانی این سازمان نقش بسیار مهمی در كسب  این نتیجه داشته است.