شناسهٔ خبر: 23629 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

برپایی ایستگاه‌های امنیت و سلامت در محورهای پرتردد اصفهان در تابستان

ایستگاه امنیت و سلامت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با فرهنگ سازی، مردم را در جریان عواقب تصادفات قرار دهید تا از وقوع اتفاقات غیرقابل جبران جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، با توجه به نزدیک شدن ایام تابستان و به لحاظ گرمای شدید پیش‌بینی شده، رانندگی در این فصل به مدت زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان می‌شود که این امر باعث ایجاد تصادفات فوتی و جرحی بسیاری در جاده‌ها بخصوص جاده‌های استان که عمدتا بزرگراه و آزادراه هستند خواهد شد.

به همین منظور جلسه‌ای اضطراری به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی و تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها در استانداری برگزار شد.

طرفه گفت: با توجه به تصادفات رخ داده در ایام خردادماه امسال، نیاز است تا تدابیر لازم جهت کاهش آمار تصادفات در ایام پرتردد سال که بخش مهمی از آنها در فصل تابستان انجام می‌گیرد اندیشیده شود تا بتوان در این راستا تصادفات منجر به فوت را به صفر رسانیم.

وی از جمله مهمترین اقدامات در این زمینه را فرهنگ سازی توسط دستگاه‌های مربوطه به ویژه صدا و سیما عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش عامل انسانی در تصادفات در این زمینه باید از طریق دستگاه‌های مربوطه و صدا و سیما فرهنگ سازی لازم انجام تا مردم در جریان عواقب اینگونه تصادفات قرار گیرند و امید است عاملی باشد برای جلوگیری از اتفاقات غیر قابل جبران.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان با امید به بسیج تمامی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها به منظور انجام کار گروهی در جهت کاهش آمار تصادفات در جاده‌های استان گفت: متاسفانه در محورهای استان اصفهان و بنا به گزارشات دریافتی مهمترین عامل تصادفات در استان به عامل انسانی بر می‌گردد که در این خصوص عدم توجه به جلو و خستگی رانندگان مزید بر علت شده و باعث بالا رفتن آمار تصادفات در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها می‌شود.

غلامی افزود: لازم است با راه اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌ها و با کمک تمامی دستگاه‌های امدادرسان در محورهای مواصلاتی و پرتردد استان بتوان با این اقدام، مکان‌هایی را برای استراحت رانندگان محیا کرد و تصادفات را به حداقل رساند.

وی یادآورشد: همواره سعی شده با اقدامات راهداری از قبیل آرامسازی، آشکارسازی و نصب علائم ایمنی در جاده‌های استان به ویژه در نقاط مستعد حادثه بتوان مانع از وقوع تصادفات شد که این امر در سفرهای پیک سال مانند سفرهای تابستانه نیاز به تشدید دارد.

گفتنی است در این جلسه تمامی اعضا با ارائه گزارشات، پیشنهادات خود را نیز جهت کاهش تصادفات فوتی و جرحی و برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانه اعلام کردند.