شناسهٔ خبر: 23645 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان اعلام کرد:

پرونده مسکن مهر زنجان بسته می‌شود/ ساماندهی بافت فرسوده اولویت دوم اداره‌کل زنجان است

مسکن مهر کرمان مدیرکل اداره راه و شهرسازی زنجان از تکمیل سایت مسکن مهر یک شهرستان در بین سه شهر تحت وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی این استان خبر داد و گفت: سایر واحدهای باقی مانده نیز تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری به افتتاح خواهند رسید.

کلیم‌الله وثوقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص وضعیت سایت مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان زنجان که مسئولیت ساخت آنها برعهده اداره‌کل راه و شهرسازی استان است اعلام کرد: درحال حاضر و با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه تعدیل و واگذاری برخی واحدهای فاقد متقاضی در حوزه مسکن مهر، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان زنجان در کل حدود ۲۸ هزار واحد مسکن مهر دارد که در زمان فعلی تنها سه هزار و ۵۰۰ واحد آن باقی مانده است.

وثوقی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون از سه شهرستان (خدابنده، ابهر و زنجان) در حیطه وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی سایت مسکن مهر شهر خدابنده تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است واحدهای باقی‌مانده تا ۶ ماه ابتدایی امسال به مرحله افتتاح برسد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی در ادامه افزود: احتمال دارد تنها یک پروژه ۲۵۰ واحدی در شهرستان زنجان به دلیل برخی مشکلات تا نیمه دوم امسال به طول بیانجامد.

وی در ادامه با تأکید براینکه اولویت بعدی پس از اتمام سایت‌ مسکن مهر ساماندهی بافت فرسوده استان خواهد بود گفت: در سطح شهرستان‌های استان نزدیک به ۷۲۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۵۱۱ هکتار آن در مرکز استان واقع شده است.

وثوقی در این‌باره اضافه کرد: برای امسال نزدیک به ۸۰۰ واحد برای اخذ تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند که امید است براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیشبرد طرح‌ها این اقدام نیز تا پایان سال به خوبی انجام پذیرد.

این مقام مسئول در پایان زنجان را به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه تکمیل سایت مسکن کشور اعلام کرد و گفت: این استان قطعا در رویف اول استان‌های تکمیل کننده سایت مسکن مهر در کشور خواهد بود چراکه در حال حاضر نیز از پیشرفت بسیار خوبی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است./