شناسهٔ خبر: 23777 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید موقتی در فلات مرکزی ایران/ ایجاد پدید گرد وخاک در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی در فلات مرکزی ایران خبر داد و گفت: به دلیل افزایش سرعت باد در کشور عراق امروز و همچنین در سه روز آینده با ایجاد پدیده گرد و خاک در مناطق جنوب و جنوب غرب روبه‌رو خواهیم بود.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح شرایط جوی کشور طی سه روز آینده اعلام کرد: در این مدت نیز مانند روزهای گذشته رگبار، رعد و برق همراه با وزش بادشدید موقتی را در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین بارش پراکنده در سواحل دریای خزر را پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه با بیان اینکه در روزهای سه شنبه و چارشنبه در مناطقی از غرب کشور شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق خواهیم بود گفت: در سه روز آینده در برخی ساعات شرق کشور وزش باد خواهد داشت به ویژه در منطقه زابل که وزش باد شدید و پدیده گرد وخاک بر روی این نطقه رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در همین مدت وزش باد شدید موقتی را در فلات مرکزی ایران، استان‌های اصفهان، قم، البرز، قزوین جنوب استان تهران و سمنان در بعدازظهرها همراه با ایجاد گرد و خاک پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر امروز و سه روز آینده افزایش سرعت باد در جنوب کشور عراق آغاز شده و بازهم در جنوب عراق و جنوب غرب کشور خوزستان و غرب خلیج فارس پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود گفت: بخش‌های مرکزی خلیج فارس و بخش‌های شرقی دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج می‌شود.

نقشینه بیشینه دمای امروز تهران را ۳۶ و برای فردا ۳۵ درجه اعلام کرد و گفت: آسمان امروز تهران همراه با افزایش ابر و وزش باد بوده و در روز سه شنبه و چهارشنبه نیز علاوه بر افزایش ابر در بعدازظهر شاهد بارش پراکنده روی ارتفاعات تهارن خواهیم بود.

وی در پایان از احتمال بارش باران در روز پنج‌شنبه در تهران نیز خبر داد./