شناسهٔ خبر: 23792 - سرویس هوایی

پس از چند دور مذاکره صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هماو بویینگ/ جزئیات شرایط اجرای قرارداد

هواپیما هما- بوئینگ 747 سرانجام در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهم‌نامه خرید هواپیما بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پي اعلام رسمي تاريخ اجراي توافق مذاكرات ٥بعلاوه ١ موسوم به برجام ، اقدامات گسترده اي از طرف كمپاني هاي بزرگ سازنده هواپيما براي حضور فعال در بازار ايران و همزمان اراده ي جدي از طرف مديريت ارشد وزارت راه و شهر سازی در جهت بازسازي ناوگان هوايي كشور صورت پذيرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی "هما" در این بین پس از سفر نمایندگان کمپانی بوئینگ به ایران و چند دور مذاکره سرانجام در خرداد ماه سال جاری تفاهم نامه‌ای بین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" و کمپانی بوئینگ به امضا رسید.

در این تفاهم نامه مقرر شده است در صورت اخذ مجوز های لازم توسط دو طرف ، تعدادی هواپیما ی بویینگ  عموما از خانواده ی ۷۳۷ نسل جدید و مدل های ۳۰۰ERو ۹۰۰ از سری بوئینگ ۷۷۷ توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری شود.

شایان ذکر است نهایی شدن این قرارداد و اجرایی بودن آن منوط به اخذ مجوزهای نهایی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.