شناسهٔ خبر: 23804 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار،رعد و برق و وزش باد در شمال‌غرب و البرز مرکزی/ وزش باد شدید در شرق کشور و زابل/ پدیده گرد و خاک در پایتخت و ۴ استان کشور

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، وزش باد و رعد و برق در شمال غرب و البرز مرکزی از وزش باد شدید و گرد و خاک در زابل، تهران و 4 استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: طی سه روز آینده، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد در مناطق شمال‌غرب و البرز مرکزی پیش‌بینی شده است که طی این مدت برای سواحل دریای‌خزر هم بارش‌های پراکنده را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در برخی از ساعات در شرق کشور بویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید پیش‌بینی شده که احتمال باد و گرد و خاک در این منطقه نیز وجود دارد. طی این مدت، وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان و سمنان بویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: طی سه روز آینده با وجود افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور عراق و جنوب‌غرب کشور، پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را برای مناطقی از جنوب‌غرب و غرب کشور انتظار داریم.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران طی امروز و فردا، هوایی صاف همراه با گرد و خاک خواهد داشت. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت به ۳۵  و ۳۴ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا صبح نیز۲۲ درجه پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: گرم‌ترین مراکز استان‌های کشور؛ اهواز با ۴۶ و یزد با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و همچنین خنک ترین مراکز کشور نیز شهرکرد و همدان با دمای ۱۱ درجه سانتگیراد گزارش شد. /