شناسهٔ خبر: 23869 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:

دولت با جدیت به دنبال ارتقای توان خرید مردم در تهیه مسکن است/ اختصاص ۹۰۰ سهمیه تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده استان

امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست‌های جدید در حوزه بانکی و تسهیلگری با جدیت به دنبال تقویت و ارتقای توان خرید مردم در جهت تهیه مسکن مورد نیاز آنها است.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان ، امیر قادری شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی بخش مسکن به میزبانی مدیریت امور شعب بانک مسکن کردستان در سنندج، با بیان این مطلب افزود: دولت شرایط خوبی را از طریق بانک مسکن برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف مردم فراهم کرده که باید همه مردم از این شرایط مطلع شوند و از این تسهیلات برای تامین نیازهای بخش مسکن خود استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه امکانات و ظرفیت دولت برای تامین مسکن مورد نیاز مردم کافی نیست، گفت: باید از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی به دنبال تامین نیازهای مردم در بخش مسکن باشیم و دولت با جدیت به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش است. 

معاون استاندار کردستان با اشاره به اینکه دولت، بسترهای مورد نیاز را برای مسکن دار شدن مردم فراهم کرد از مسئولان دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن خواست با ایجاد رقابت بین سازندگان و فعالان حوزه ساخت و ساز به دنبال رونق بخشی به بخش مسکن، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت مسکن در استان باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به مقوله بافت فرسوده در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته این موضوع در دستور کار استان قرار گرفت و شرکت عمران و مسکن سازان هم مجری پیگیری آن شد و امروز هم که دولت به دنبال تقویت این بخش است، باید از این فرصت بهره کافی را ببریم.

قادری با اشاره به اختصاص ۹۰۰ سهمیه تسهیلات بانکی برای بافت فرسوده استان آن را فرصت خوبی برای این بخش دانست و خواستار اطلاع رسانی به متقاضیان برای دریافت این تسهیلات شد.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از راه و شهرسازی، شهرداری، شرکت عمران و مسکن سازان و بانک مسکن برای جذب سهمیه استان در این حوزه شد و گفت: باید در محلات سطح شهرهای استان، دفاتر تسهیلگری برای اطلاع رسانی به مردم در جهت استفاده از تسهیلات بافت فرسوده ایجاد کنیم.

قادری در ادامه همچنین تاکید کرد: انبوه‌سازان باید سود منطقی و معقول را از پروژه‌های مسکن ببرند، اما باید اصول و ضوابط شهرسازی را هم رعایت کنند.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه اکنون در بخش مسکن در کشور شاهد رکود هستیم، گفت: دولت برنامه‌هایی برای رونق بخشی و خروج مسکن از وضعیت رکود فعلی در دست اجرا دارد که با اجرایی شدن این برنامه‌ها بخش مسکن، جان دوباره‌ای می‌گیرد. 

وی به تجارب مجموعه مدیریتی استان کردستان در حوزه مسکن طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امروز باید از نقاط ضعف و قوت برنامه‌های دولت‌های گذشته در حوزه مسکن نهایت استفاده را برای تامین مسکن مورد نیاز مردم ببریم.

قادری با بیان اینکه طرح مسکن مهر، دارای نقاط ضعف و قوتی بود، عدم جانمایی خوب را یکی از این ضعف‌ها نام برد و گفت: این طرح در جایی اجرا شد که تاسیسات زیربنایی و روبنایی در آن وجود نداشت و این موضوع هزینه‌های زیادی بر دوش دولت و متقاضیان گذاشت.

معاون عمرانی استاندار کردستان در پایان افزود: دولت به دنبال کاهش قیمت تمام شده مسکن و ارتقای کیفیت آن است و می‌توان در بافت‌های فرسوده، طرح‌های مربوط به بخش مسکن را اجرا کرد.