شناسهٔ خبر: 23876 - سرویس ریلی

حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق خطوط ریلی به بنادر/ گسترش همکاری‌های ریلی بین تهران و آستانه/ امضای قرارداد راه‌آهن اصفهان-اهواز با کره‌ای‌ها تا ۶ ماه دیگر/ راه‌اندازی قطار چهارتخته اهواز- مشهد

گزارش آخر هفته اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) از طریق خطوط ریلی به بنادر، گسترش همکاری‌های ریلی بین تهران و آستانه، امضای قرارداد راه‌آهن اصفهان-اهواز با کره‌ای‌ها تا ۶ ماه دیگر ، راه اندازی قطار چهارتخته اهواز- مشهد از مهم ترین اخبار حوزه ریلی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم تری اخبار حوزه ریلی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

اتصال بندر به شبکه ریلی کشور و افزایش قابلیت‌های بندر انزلی، موجب افزایش پتانسیل‌های تجاری در منطقه و ایجاد فرصت های شغلی از طریق بنادر استان بخصوص بندر انزلی خواهد شد.

 علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان

زیرسازی پروژه راه‌آهن ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دو طرف مسیر رشت‌ ـ‌ قزوین و بالعکس حدود ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه

مناقصه احداث راه‌آهن اصفهان- اهواز براساس برنامه زمان بندی شده تا ۶ ماه دیگر آماده می‌شود و ارزش تقریبی این قرارداد با احتساب قیمت‌های روز حدود چهار و نیم میلیارد یورو برآورد شده است.

 عبدالكريم درويش زاده مدير كل راه آهن جنوب

طبق هماهنگیهای صورت گرفته مقرر شد از ابتدای تابستان امسال يك رام قطار با سازمان چهار و شش تخته در مسير اهواز –مشهد و بالعكس راه‌اندازی شود.

سعید محمد زاده معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن:

امیدواریم با اقداماتی که انجام شده است، قطار برقی تهران- مشهد مطابق با زمان‌بندی این پروژه در ۴ سال آینده به اجرا برسد.

قطار برقی تهران- مشهد برای اجرا مشکلی ندارد و مشغول کار فرآیند قرارداد و اجرایی شدن آن هستیم و در حال حاضر طرح مطالعاتی آن شروع شده است.

فعلا در حال انجام فرآیندهای تامین مالی قطار تهران- مشهد هستیم و تیم پیمانکار داخلی و خارجی مطالعات را آغاز کرده‌اند.

حسین عاشوری معاون بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

خط آهن جدید بین ایران و قزاقستان باعث افزایش ظرفیت انتقال گندم قزاقستان به ایران خواهد شد که در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن را تشکیل می‌دهد

عباس آخوندی

ما به دنبال آن هستیم که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی را از طریق خطوط ریلی مستقیما به شبکه بنادر کشور متصل کرده و عملیات گمرکی را از این طریق انجام دهیم.

از سمت تهران به سمت تبریز و آستارا پروژه‌های بسیار مهمی داریم که ما را به سمت غرب و اروپا وصل می‌کند که همچنین می‌تواند در کریدور شرق به غرب و چین به غرب این کریدور را فعال کند.