شناسهٔ خبر: 23921 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تحویل کامل مسکن مهر تا پایان سال ۹۵/ حذف شروط مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

امید محمدی مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از حذف شروط خرید مسکن مهر برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و از تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای پایان بخشیدن به پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

امید محمدی با اعلام حذف شروط مسکن مهر برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ترغیب متقاضیان به خرید آنها گفت: در اجرای قانون بودجه سال ۸۶، بنیاد مسکن متولی اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر جمعیت شده است و در مجموع قرار بود ۳۸۰ هزار واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بسازیم.

وی افزود : بانک های عامل هم معرفی شدند اما در ادامه از لحاظ منابع اعتباری مسکن مهر برنامه ها را به۳۴۷ هزار واحد کاهش دادیم.

محمدی افزود: مسکن مهر را در ۹۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر ساختیم و تاکنون حدود ۳۰۴ هزار و ۴۰۰ واحد معادل۸۸ درصد برنامه ساخت به اتمام رسید که ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ واحد واگذار شد و ساخت ۱۳ هزار واحد هم به اتمام رسیده و در مرحله تامین خدمات زیر بنایی است و بخشی هم مشکل دارد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و تلاش ما این است تمام پروژه های باقی مانده مسکن مهر امسال تمام شود اما نیازمند همکاری سایر بخش های هستیم.

محمدی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: متقاضیان حدود ۱۵ هزار واحد مسکن مهر از ادامه دریافت تسهیلات انصراف دادند و حدود ۲۷ هزار واحد باقی مانده است که در سال جاری به اتمام می رسد و از این میزان ۷ هزار واحد فاقد متقاضی است.

مدیر کل مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : اخیراً دستورالعمل حذف شرایط خرید مسکن مهر بدون متقاضی ابلاغ شده است که در گام اول به مدت یکماه از متقاضیان ثبت نام کردیم و سابقه مالکیت و تاهل برداشته شد و در حال حاضر هم تمام شرایط خرید مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حذف شده است.

وی تاکید کرد : در ۱۵ استان مسکن مهر فاقد متقاضی است از جمله ۲۵۰۰ واحد در استان تهران(در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر) ۱۵۰۰ واحد در استان همدان و هزار و ۵۰ واحد در استان آذربایجان شرقی، عمده حجم واحدهای فاقد متقاضی است.

محمدی با اشاره به اینکه طرح های مسکن مهر برای افتتاح رسمی باقی نمی ماند، گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۶۷ در صد از عمکرد ما مربوط به خود مردم است و پروژه های که در قالب پروژه های انبوه سازی ساخته می شود به محض تحویل در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیر کل مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: تلاش می کنیم پرونده مسکن مهر به جز واحد های فاقد متقاضی را در استان ها تا پایان سال ببندیم.

محمدی افزود : در استان چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، قزوین، زنجان و مازندران، استان هایی هستند که پروژه ها تمام شده و فقط کارهای بانکی برای فروش اقساطی مانده است که تمام شود تا خاتمه مسکن مهر شهرهای کوچک را در استان ها اعلام می کنیم.

محمدی تصریح کرد : زمانی پروژه های مسکن مهر را خاتمه یافته می دانیم که فروش اقساطی انجام و سند هم واگذار شود./