شناسهٔ خبر: 24027 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار خراسان رضوی:

محور باغ بخشی - دوچاهی در شهرستان رشتخوار افتتاح شد

سيدمحمد حسيني محور باغ بخشی - دوچاهی در شهرستان رشتخوار با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رشتخوار با اعلام این خبر گفت: با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محور باغ بخشی- دوچاهی به طول ۱۸ کیلومتر افتتاح شد.

وی ادامه داد: این محور سه شهرستان گناباد، خواف و رشتخوار را به هم مرتبط می‌سازد و باعث کاهش بار ترافیکی محور رشتخوار - خواف با عبور کامیون‌های حمل سنگ آهن از این محور به طرف جنوب کشور می‌شود.

حسینی با بیان این که اعتبار هزینه شده جهت بهره‌برداری از این محور ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است، افزود: این اعتبار توسط بنیاد برکت هزینه شده و توسط شرکت سنگ کوه اجرا شده است.

وی در خصوص حجم عملیات و اقدامات انجام شده در این پروژه توضیح داد: تهیه و اجرای لایه زیر اساس به عرض ۷ متر و ضخامت ۱۵ سانتی‌متر و حجم ۱۵ هزار و ۲۲۵ مترمکعب، اجرای پریمکت و آسفالت سطحی سرد با قیر امولسیون به عرض ۵.۵ متر و ضخامت ۳ سانتی متر به مقدار ۲۴۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع، خط‌کشی محور دو طرف ممتد و خط وسط منقطع که قسمت خالی ۶.۶ متر و قسمت پر خط کشی ۳.۳ متر با عرض متوسط ۱۲ سانتی‌متر است، از جمله جزئیات این پروژه است.

وی اضافه کرد: نصب۳۵۰ عدد علایم هشدار دهنده، اجرای یک مورد آبنما شامل برید ورودی و خروجی به طول ۵۰ متر با عرض ۷ متر و ضخامت ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع برید ۸۵ سانتی‌متر با حجم ۱۵۰مترمکعب بتون‌ریزی و تعریض و اجرای رمپ‌های ورودی و خروجی به محور قاین از دیگر اقدامات انجام شده در محور مورد نظر است.

گفتنی است، با افتتاح این محور ۲۲۰ خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب بهره‌مند شدند.