شناسهٔ خبر: 24042 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تنكابن خبر داد:

پاكسازی حریم راه‌های ارتباطی تنكابن/ بهسازی و آسفالت راه روستايی فقيه آباد شهرستان تنكابن

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تنكابن از اجرای عملیات پاكسازی و زیباسازی حریم راه‌های ارتباطی و اجرای عمليات بهسازی و آسفالت راه روستايی فقيه آباد این شهرستان با هدف ارتقاء ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران، تورج فتحی ضمن اعلام این مطلب افزود: این اداره به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده‌ای از ابتدای امسال در دستور كار خود دارد.

وی یادآور شد: از این رو پاكسازی و زیباسازی حریم راه‌ها از جمله فعالیت‌های این اداره بوده كه به طور جد در حال پیگیری است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تنكابن به اقدامات پاكسازی حریم راه‌ها در شهرستان تنكابن اشاره کرد و گفت: عملیات مذكور در محورهای ارتباطی تنکابن- نشتارود و همچنین محور فرعی دوهزار به اجرا در آمد.

فتحی افزود بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راه‌ها مبنی بر ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه‌ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات كه موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

وی همچنین گفت: شهرستان تنكابن به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی‌شماری است كه به این منطقه رفت و آمد كرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می‌كنند.

وی تصریح کرد: از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال بخصوص ایام تعطیلات پرترافیك و پر رفت و آمد بوده كه در میان نیز محورهای روستایی و ییلاقی این منطقه نیز از این قضیه مستثنی نیست.

فتحی افزود: از این رو این اداره با مشاركت خوب روستاییان توانست عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان را در دستور كار خود قرار داده كه از جمله می‌توان به عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی فقیه آباد بخش نشتا به طول یك كیلومتر اشاره کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تنكابن گفت: از ۷۸۶۳ كیلومتر راه روستایی موجود در مازندران مقدار ۵۱۷ كیلومتر در شهرستان تنكابن بوده كه از این مقدار ۵۵ درصد آسفالته است.