شناسهٔ خبر: 24134 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تشریح کرد:

جزئیات دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم/ اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف ۴۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف ۴۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن عملیاتی و بزودی اعطای وام ودیعه مسکن نیز توسط بانک توسعه تعاون استان اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم  تشکیل شد. حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در این جلسه گفت: پس از بازدید میدانی از محلات باغ پنبه و شادقلی خان که طی دو ماه گذشته بعمل آمد مقرر گردید اعضاء ستاد نسبت به ارائه پیشنهاد و راهکار مناسب جهت راه اندازی دفاتر تسهیل گری در محلات یاد شده اقدام نمایند که اقدام چشمگیری در این خصوص به عمل نیامده است.

وی افزود: راه اندازی دفاتر تسهیل گری خدمات مسکن شهری به معنای ایجاد حلقه ای رابط بین مردم و مسئولین در محلات هدف و حذف سیکل بروکراسی زائد و زمانبر می باشد.

صبوری راه اندازی نخستین دفتر تسهیل گری را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: تمامی موارد الزامی در راه اندازی این دفاتر از جمله بودجه، نیروی کارآمد انسانی، و... و. در طرح کلی لحاظ شده که امیدواریم با راه اندازی نخستین دفتر تسهیل گری، ضمن بررسی نقاط ضعف و قدرت آن در اجرا بتوانیم شاهد تعمیم و راه اندازی این دفاتر در تمامی محلات باشیم.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  ضمن انتقاد از اینکه دستگاهای عضو ستاد در جلسات ستاد عضو ثابت ندارند اظهار داشت: باید جهت آشنایی کامل از روند اجرایی دفاتر تسهیل گری، دستگاههای عضو ستاد از تنوع در معرفی نمایندگان خود اجتناب نمایند.

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان عضو ستاد به ابراز نظر پرداخته و در خصوص دستور جلسه به ارائه راهکار و اقدامات انجام شده پرداختند.

در ادامه خاکسار مدیرعامل بانک مسکن استان قم  اظهار کرد: جهت تحرک در بخش مسکن که سهم چشمگیری در اشتغال زایی دارد بانک مسکن استان قم طی سه ماه نخست سال جاری اقدام به واگذاری اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان در قالب اعطای تسهیلات مسکن نموده که در قیاس با سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است.

خاکسار در ادامه افزود: بانک مسکن استان در راستای اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده آماده پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد با سود ۱۲ درصد در اقساط دوازده ساله می باشد.

همچنین در این جلسه حسنی مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز به اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان ودیعه مسکن در طرح نوسازی بافت فرسوده پرداخت و گفت: بزودی اعطای این وام پس از ابلاغ دستورالعمل بانک آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است سهمیه استان قم جهت اعطای تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده توسط بانک مسکن در سال جاری بالغ بر هزار واحد است.