شناسهٔ خبر: 24184 - سرویس ریلی

با حضور مديركل بازرگانی و بازاريابی راه آهن صورت گرفت:

بررسی موانع پيش روی صاحبان كالا به منظور افزايش حمل بار ريلی

قطار باری مديركل راه آهن شمالشرق (۱)گفت: به منظور بررسي وبرنامه ريزي حمل بار توسط قطار ، جلسه ي هم انديشي و برنامه ريزي جذب بار و رفع مشكلات حمل بار ريلي موجود، در راه آهن شمالشرق ۱ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ حميد درباغ عنبران مدير كل راه آهن شمالشرق (۱) با بيان اينكه با توجه به تصميم مسئولان ريلي مبني بر تلاش براي جذب حداكثري بار و انتقال آن از جاده به ريل، گفت: در راستاي بررسي حمل بار توسط بخش هاي مختلف حمل و نقلي و بيان تاثيرات مثبت حمل بار توسط راه آهن و همچنين رفع موانع مشتريان و صاحبان كالا بررسي هاي كارشناسي در راه آهن شمال شرق يك با حضور مديركل بازرگاني و بازاريابي راه آهن به عمل آمد.

وي افزود: در همين راستا ۲ نشست ويژه در ايستگاه راه آهن سمنان و شاهرود برگزار و به موضوعات مهمي چون راهكارهاي جذب بار بيشتر ، تعامل با صاحبان كالا و اعلام همكاري و مشاركت با كارخانه هاي توليد ي براي حمل بارهاي آنها از طريق ريل پرداخته شد.

درباغ عنبران همچنين گفت: جلسه سمنان با حضور معاون استاندار ، رئيس اتاق بازرگاني ، رئيس انجمن مديران صنايع ، نماينده شركت شهرك صنعتي و جمعي از صاحبان كالا برگزار شده و جلسه شاهرود نيز با حضور نمايندگان شركت هاي حمل و نقل ريلي و شركت هاي صاحب بار تشكيل شد.

مدير كل راه آهن شمالشرق (۱) عنبران تصريح كرد: در اين نشست ها مشكلات موجود و گلوگاه ها، طولاني بودن زمان حمل بارتوسط قطار، نحوه واگذاري واگن هاي روسي، تخفيفات بيشتر مد نظر براي جذاب شدن انتقال بار از جاده به ريل ، توجه به ريزش ها وضايعات حمل و هزينه هاي حمل و نقل تركيبي بحث و بررسي و با تبيين ساختار شبكه ريلي و امكان يا عدم امكان رفع مشكلات موجود به برخي از مشكلات پرداخته شد.

وي همچنين گفت: جهت رفع مشكلات موردي موجود با شركت هاي مختلف، جلسات ويژه اي تشكيل مي شود كه اميدواريم اين جلسات موجب سود بيشتر براي صاحبان بار و صنايع و در مقابل به جذب بيشتر بار و انتقال آن از جاده به ريل شود.