به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، از جمله مشکلات مطروحه توسط کارشناسان و مدیران این حوزه میتوان به گستردگی، پراکندگی، تنوع و حجم زیاد کارها، نیاز به تعداد بیشتر نیروی حقوقی خبره، پرهیز از دستورات شفاهی، مشکل جانمایی نقشهها در حوزه بانک زمین و در بسیاری از موارد عدم وجود جانمایی صحیح پلاکهای شهرستانی، نیاز به تعامل راهگشاتر و بیشتر با اداره ثبت و اسناد املاک، نیاز به وحدت برنامه در روند ارجاع کار در اراضی تصرفی، درخواست کلاسهای آموزش تخصصی کارکنان حوزههای املاک و واگذاری، عدم وجود کد GIS در جانمایی زمینها در حوزه شناسایی زمین، مشکلات سخت افزاری نقشهبرداری در حوزه شناسایی، ارجاع ناصحیح کار در حوزه املاک و حقوقی تعدادی از شهرستانها به دلیل عدم وجود کارشناس املاک خبره و ارسال ناقص پروندهها به ستاد اداره کل، عدم وجود پشتوانه بخشنامهای قوی در بسیاری از موارد و درخواست سازوکار برای اعمال ماده ۴۷۷ در حوزه املاک اشاره کرد.
در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر برگزاری منظم و حداقل هر فصل یکبار این جلسات در راستای تسریع روند بهبود جریان کار در حوزه املاک و حقوقی تاکید کرد و خطاب به کارشناسان گفت: موضوعات کلیدی را دسته بندی کنید و روشهای انجام کار را پیشنهاد بدهید، از روزمرگی بپرهیزد و معیار کار را وقت و زمان عمرتان که بهترین ساعاتش در محل اداره سپری میشود قرار بدهید نه میزان دریافت حقوق و اضافه کار، اگر چه تمام سعی و تلاش خودم را برای بهبود وضعیت پرداختها به کار خواهم بست.
محمدزاده در ادامه به اهمیت بالای حوزه املاک و حقوقی استان تهران و حساسیت زیاد کار کارشناسان و مدیران این حوزه اشاره کرد و گفت: با یک روند بهبود مستمر و شرایط آرام و کاملاً معقول به سمت حصول نتیجهای منظم و سازمان یافته و برآورده سازی معقول انتظارات پیش برویم و برای رسیدن به این مهم پیشنهادات خود را به صورت سازمانمند برای جلسات آتی ارائه کنید.