شناسهٔ خبر: 24450 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

استادکاران ساختمان دوره‌های آموزشی تخصصی می‌گذرانند

پور کریم مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای جهت برگزاری دوره آموزشی با هدف ارتقاء دانش فنی و کیفیت کار شاغلان بخش صنعت ساختمان برای استادکاران، بین اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن صنفی استادکاران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی محمد پورکریم با اشاره به اینکه این دوره‌ها به صورت آموزش‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، گفت: ارتقاء دانش فنی استادکاران ساختمانی و آشنایی آنها با نیازهای علم روز مهندسی، تاثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت کارهای اجرایی ساختمان‌ها در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این آموزش‌ها با محوریت ترویج مقررات ملی ساختمان در کارگاه‌های ساختمانی مخصوصا رعایت مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان مبنی بر الزام به رعایت ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا و همچنین آشنایی استادکاران ساختمانی با نقشه‌های کارگاهی برگزار می‌شود.

پورکریم با بیان این مطلب که مجری برگزاری این دوره‌های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خواهد بود، افزود: اداره کل راه و شهرسازی نیز بر اساس وظایف خود مسئولیت نظارت بر برگزاری این دوره‌های آموزشی را خواهد داشت.

در ادامه رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان گفت: از سوی انجمن صنفی استاد کاران و کارگران ساختمانی تاکنون حدود ۲۵۰ نفر متقاضی در رشته‌های مختلف استاد کاران ثبت نام بعمل آورده‌اند.

عبدالرزاقی بیان کرد: مشارکت حرفه‌ای صاحبان صنف‌های ساختمانی در اجرای ساختمان‌ها یکی از مهمترین اهداف این دوره‌‌های آموزشی است.

وی عنوان کرد: ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان جهت حرفههای مرتبط ساختمان از طریق فراهم ساختن جلب مشارکت و ایجاد زمینه همکاری و تعامل میان صنوف ساختمانی با سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

عبدالرزاقی همچنین با اشاره به اهمیت فراگیر شدن مجموعه اصول مقررات ملی ساختمان عنوان کرد: آموزش و ترویج این مقررات به ویژه در بین کسانی که به صورت تجربی حرفه را آموخته‌اند و از نظر تئوری و عملی با این قوانین آشنایی کامل ندارند نیز از دیگر موارد مدنظر در این تفاهم نامه است.