شناسهٔ خبر: 24454 - سرویس استان‌ها

با آغاز سفرهای تابستانی صورت گرفت:

استقرار ۳۸ اكیپ راهداری در طول راه‌های استان گلستان/ تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان

ابراهیم مبارک قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و آغاز سفرهای تابستانی، از استقرار ۳۸ اكیپ راهداری، امدادی و تعمیراتی در طول یكهزار و ۳۰۰ كیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: در این اكیپ‌ها عوامل راهداری با استفاده از ۱۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبك راهداری مشغول انجام عملیات متعدد راهداری و ایمن‌سازی راه‌های استان برای تردد روان و سفر شاد مسافران هستند.

به گفته وی، ۲۸ گشت راهداری نیز مجهز به دستگاه‌های GPS برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی در جاده‌ها و برقراری ترافیكی ایمن به گشت‌زنی خواهند پرداخت.

مبارك قدم، زمان آغاز عملیات‌های اجرایی برای راهداری تابستانی را از امروز پانزدهم تیرماه تا پایان شهریور ۹۵ بیان کرد و افزود: راهداران این استان هم اینک مشغول ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی، اصلاح شیب‌های شیروانی، شانه سازی، برطرف کردن اختلاف سطح سواره رو با شانه راه، اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و دیگر عملیات نگهداری از راه‌ها هستند.

او هدف از این اقدامات را، فراهم کردن جاده‌هایی ایمن برای سفرهای تابستانی هموطنان بیان كرد و گفت: با توجه به انجام سفر از سوی هموطنان در ایام عید سعید فطر، فعالیت اکیپ‌های بهسازی جاده‌ها و راهسازی نیز در تعطیلات ویژه این عید متوقف می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از هموطنان تقاضا کرد که در طول مسافرت، تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و به توصیه‌های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده‌ها به طور کامل توجه کنند.

مبارك قدم گفت: در حال حاضر بیش از  چهار هزار و ۷۶۰ کیلومتر معادل ۲/۳ درصد از كل راه‌های كشور تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان قرار دارد که شامل ۲۷۴ کیلومتر بزرگراه،۷۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۴ کیلومتر راه فرعی و آسفالته و ۳۵۰۱ کیلومتر راه روستایی است.

او افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گلستان، به طور شبانه‌روزی از وضعیت راه‌های این استان آگاهی یابند.