شناسهٔ خبر: 24463 - سرویس استان‌ها

آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم

معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در آیین معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی دولتی استان قم، تحقق اهداف و سیاستگذاری‌های توسعه شهری را منوط به صیانت از انفال (اراضی دولتی) دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در جلسه آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم، حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات گفت: از آنجا که اراضی دولتی در محدوده حریم شهرها از ارزش چشمگیری برخوردار بوده و ضرورت حفاظت از این اراضی در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد، چرا که نیازهای آتی شهر و اجرای برنامه توسعه شهری در گرو صیانت از این سرمایه‌های ملی است.

وی در این مراسم که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی اداره کل برگزار شد اضافه کرد: تحقق اهداف توسعه شهری و سیاستگذاری‌هایی که در این خصوص لحاظ می‌شود منوط به صیانت و حفظ اموال به صورت جدی و مستمر است.

صبوری تصرف و هرگونه تجاوز به حریم اراضی دولتی را دست اندازی به بیت المال دانست و گفت: امیدواریم با تشکیل این یگان حفاظتی که البته پیش از این در قالب اداره حفاظت از اراضی در ادارات کل راه و شهرسازی وجود داشت اما از توانایی لازم جهت برخورد با متخلفین برخوردار نبود، بتوانیم با حفظ و حراست از این اراضی، مسیر توسعه شهری و دیگر اهداف مترتب بر آن را محقق سازیم.

در ادامه جلسه سرهنگ اسدی جانشین فرماندهی انتظامی استان قم نیز طی سخنانی خواستار شفافیت و تکمیل پرونده‌های ارسالی از سوی کارشناسان مربوطه شد و گفت: ضابطین قضایی آمادگی کامل جهت برخورد با متخلفین را دارا هستند.

دیگر سخنران این مراسم سرهنگ عباس نژاد، رئیس حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن بود که ضمن اشاره به دستورالعمل‌های مصوب در راستای تشکیل یگان حفاظت از اراضی دولتی، در بیاناتی افزود: با توجه به نوپایی این یگان که تاکنون در ۲۰ اداره کل استانی (از مجموع ۳۴ اداره کل) افسران مسئول تعیین شده‌اند، امیدواریم با تعامل و هماهنگی بیشتر با ادارات بتوانیم تصرفات و تجاوزات به حریم اراضی دولتی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل اجرایی این یگان جهت برخورد با متخلفین گفت: این یگان به عنوان یگانی متمرکز و براساس دستورالعمل‌های اجرایی اجازه حمل سلاح را داشته و در صورت نیاز می‌تواند با غاصبین اراضی دولتی برخورد کند.

عباس نژاد در ادامه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری‌هایی بعمل آمده این یگان بتواند نسبت به اجرای دقیق وظایف و احکام قانونی در اراضی دولتی اقدام نماید.

در پایان جلسه حکم انتصاب سرهنگ منصور تاهو  فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قم توسط صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تسلیم وی شد.