شناسهٔ خبر: 24470 - سرویس استان‌ها

انصاری فرد خبر داد:

نصب سیستم سوئیچینگ در برج مراقبت فرودگاه لارستان/ توسعه فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان

فرودگاه لارستان مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان از اجرای چندین طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در این فرودگاه خبر داد و گفت:راه اندازی فرودگاه لارستان درسطح خوبی ازپیشرفت فیزیکی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان از اجرای چندین طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در این فرودگاه خبر داده است و گفته : کار احداث ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی این شهرستان باسرعت خوبی درحال اجرا است این پروژه درسال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری علاوه بر پروژه ترمینال خارجی، چند پروژه دیگر در حال اجراست، افزود: راه اندازی فرودگاه لارستان درسطح خوبی ازپیشرفت فیزیکی قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان بیان کرد: بهسازی کامل ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت، تأسیس ساختمان فرستنده و تجهیز آن به سیستم رادیویی مدرن و پیشرفته از جمله اقداماتی است که در حال انجام است و رئیس اداره مهندسی الکترونیک این فرودگاه نیز برای طی دوره آموزش های مربوطه به کشور آلمان اعزام شده است.

انصاری فرد همچنین از نصب سیستم سوئیچینگ در برج مراقبت این فرودگاه با تمامی امکانات پیشرفته خبر داد و تصریح کرد: تأسیس دو دهانه ایستگاه خودروهای آتش نشانی و توسعه ایستگاه آن به هشت دهانه به منظور تحویل یکدستگاه خودروی کفساز فرودگاهی صورت گرفته است

وی با اشاره به اینکه محوطه سازی کامل سایت رادار کوه کور و بهسازی کامل ساختمان رادار بگونه ای صورت گرفته که آن را از مدرن ترین و زیباترین سایت های کشور تبدیل کرده است، ادامه داد: بهسازی کامل ساختمان پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه و تجهیز آن به دوربین مداربسته در حال انجام است

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان اضافه کرد: پروژه های ذکر شده با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران تأمین و پرداخت شده است.

گفتنی است که درحال حاضر فرودگاه لارستان به لحاظ تعداد پروازهای خارجی درجایگاه پنجم دربین فرودگاههای کشور قرار دارد وسه شرکت هواپیمایی ایران ایر ، فلای دبی و ایرعربیا به مقاصد دبی ، شارجه ، کویت ، قطر و تهران ازفرودگاه لارستان عملیات پروازی انجام می دهند.