شناسهٔ خبر: 24482 - سرویس استان‌ها

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آمادگی‌ اکیپ‌های راهداری‌ استان قم برای دور دوم سفرهای تابستانی

داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: هم‌زمان با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، اکیپ‌های راهداری استان با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان استقرار یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم فوق افزود: ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن خجسته عید سعید فطر ده‌ها نفر عوامل راهدار در قالب ۷ اکیپ ثابت و سیار ضمن اسقرار در محورهای جاده‌ای استان قم در کنار دیگر خادمان عرصه جاده بخصوص عوامل پلیس راه استان وظیفه تامین ایمنی جاده‌ای را عهده‌دار هستند.

طلوعی تجهیز و آماده سازی ۷ راهدارخانه و ادارات تابعه جهت ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی (نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی) به مسافران عید سغید فطر را از دیگر اقدامات این اداره کل طی ایام تعطیلات عنوان کرد و توضیح داد: اکیپ‌های راهداری در قالب گشت‌های ثابت و سیار (۶ دستگاه خودرو پیکاپ و ایسوزو و ۷ دستگاه انواع خودروهای نیمه سنگین و سنگین شامل لودر، گریدر و کمپرسی تیغه‌دار و سه دستگاه جرثقیل) با استقرار و گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی جاده‌ای استان آماده ارائه خدمات راهداری هستند.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به انجام سفر از سوی هموطنان در ایام عید سعید فطر، فعالیت اکیپ‌های بهسازی جاده‌ها و راهسازی نیز در تعطیلات ویژه این عید متوقف می‌شود.

طلوعی از هموطنان تقاضا کرد که در طول مسافرت تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و به توصیه‌های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده‌ها به طور کامل توجه کنند.

وی علت وقوع نیمی از تصادف های منجر به فوت در سال ۹۴ را انحراف به چپ و برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه با یکدیگر دانست و افزود: سرعت بالا، سبقت‌های غیرمجاز و بی‌توجهی از جمله عواملی است که زمینه‌ساز وقوع این حوادث شد.

طلوعی گفت: لکه‌گیری هندسی، لکه‌گیری با آسفالت سرد، روکش با آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی، رفع نقاط پرتصادف زود بازده، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشدار دهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها، ملایم‌سازی شیب‌های شیروانی از دیگر عملیاتی است که برای ایمن‌سازی راه‌ها در دستور کار مجموعه راهداری این استان قرار دارد. 

وی افزود: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن ۵-۳۶۶۶۰۰۰۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی قم، به طور شبانه‌روزی از وضعیت راه‌های این استان آگاهی یابند.