شناسهٔ خبر: 24490 - سرویس استان‌ها

برگزاری دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل سیستان و بلوچستان

مسعود مالکی دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون عمرانی استانداری و مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، دومین جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل استان با حضور کلیه اعضاء به ریاست دکتر کرد معاون عمرانی استانداری و مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در سالن جلسات معاون محترم عمرانی استانداری برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی آمار تصادفات و تلفات رانندگی برون شهری در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ و تمهیدات و برنامه‌های اعضای کمیته ایمنی حمل و نقل در خصوص آغاز سفرهای تابستانی ۹۵ برگزار شد.

در این جلسه مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی از اجرای طرح تابستانه این اداره کل به شرح ذیل بیان کرد:

ـ تعداد ۱۵ اکیپ ثابت، ۱۷ اکیپ سیار با ۴۶۵ نفر راهدار و ۹۸ ماشین سبک و نیمه سنگین خدمت رسانی کردند.

ـ ۱۲ باب راهدارخانه و ۵۶ وسیله نقلیه مجهز به gps  و ۲۱ وسیله نقلیه مستقر در راهدار خانه ۲۱۰۰ کیلومتر از راه‌های تحت پوشش این اداره کل به مسافرین سفرهای تابستانه خدمات ارائه دادند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در طول شبانه‌روز جهت اطلاع رسانی به شهروندان و مسافرین محترم در خصوص آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی و شرایط آب و هوایی مسیرهای مورد درخواست با شماره ۱۴۱ و ۳۳۲۳۴۹۸۸ و کنترل وسائط نقلیه gps دار و اطلاع رسانی به هنگام وقوع هر گونه حادثه رانندگی جهت اعزام هر چه سریعتر اکیپ‌های راهداری به محل در حال آماده باش است.

در این جلسه، تأمین اعتبار کمربندی زابل از سوی استانداری سیستان و بلوچستان، محدودیت ترافیکی برای خودروهای سنگین حمل سیمان در محور سنگان ـ خاش و بررسی طرح ترافیکی جامع شهر زاهدان از سوی شهرداری و شورای ترافیک مصوب شد.