شناسهٔ خبر: 24573 - سرویس استان‌ها

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

ترافیک در آزاد راه‌های زنجان – تبریز و زنجان – قزوین سنگین و نیمه‌سنگین است

ترافیک جاده‌ای مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: هم اکنون ترافیک در باندهای جنوبی آزاد راه‌های زنجان – قزوین و زنجان - تبریز نیمه سنگین و در برخی از مقاطع سنگین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود خوشکام روز جمعه گفت: با توجه به ساعات پایانی تعطیلات عید فطر و بازگشت مسافران از سفر، ترافیک در باندهای جنوبی آزادراه‌های زنجان – تبریز، زنجان - قزوین، جاده های زنجان - بیجار و زنجان - طارم نیز نیمه سنگین و در برخی از مقاطع سنگین است.

به گفته وی، علاوه بر مسیرهای بیان شده، ترافیک سنگین و نیمه سنگین نیز بر جاده ترانزیت زنجان – میانه و زنجان – تاکستان حاکم شده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: افزایش و سنگینی ترافیک برای ساعت‌های آینده امروز/جمعه/ در محورهای ارتباطی این استان پیش بینی می‌شود.

خوشکام، وضعیت ترافیکی در سایر جاده های استان زنجان را عادی و روان بیان کرد و از مسافران خواست زمان بازگشت از سفر خود را به ساعت‌های پایانی امروز موکول نکنند.

وی تاکید کرد: چنانچه امکان بازگشت از سفر برای مسافران مهیا باشد زمان حرکت خود را فردا/ شنبه/ برنامه ریزی کنند تا به لحاظ ترافیکی دچار مشکل نشوند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باتوجه به حاکم بودن شرایط جوی آرام در سطح این استان، خوشبختانه اختلالی در تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین در مسیرهای ارتباطی استان زنجان به لحاظ جوی به وجود نیامده است.

خوشکام تاکید کرد: رانندگان با صبوری و آرامش سعی در رعایت نکات ایمنی و مقررات راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا حوادث تلخی را برای خود و دیگران رقم نزنند.

وی در گفتگو با ایرنا با تاکید بر اینکه عوامل راهداری و نیروهای خدمت رسان به مسافران از روز سه شنبه/۱۵ تیر/ در ۲۸ راهدارخانه استان زنجان حضور دارند، خاطرنشان کرد: این نیروها شبانه روزی در حال گشت زنی هستند و در صورت نیاز به ارائه خدمات به رانندگان و مسافران عبوری از جاده ها و آزاد راه های این استان وارد عمل می شوند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مسافران و رانندگان برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان با تلفن گویای ۱۴۱ و خدماتی ۱۸۱۶ و سامانه‌های ۱۰۰۲۴۱۱۴۱، ۲۰۰۰۲۴۱۱۴۱ در ارتباط باشند.
خوشکام افزود: علاوه بر این سامانه‌ها و شماره ها هموطنان می توانند با مراجعه به سایت www.iran۱۴۱.ir با مشاهده تصاویر نظارتی از وضعیت ترافیک جاده‌های کشور مطلع شوند.
۳۱ دستگاه نظارت تصویری و ۵۴ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

دستگاه‌های نظارت تصویری نصب شده در مسیرهای ارتباطی این استان در راستای کاهش سانحه های رانندگی و تلفات جاده‌ای است که به محض وقوع حادثه‌ای بلافاصله به نیروهای امداد و نجات جاده‌ای به منظور حضور در صحنه تصادف اطلاع رسانی می شود.

هم اکنون مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به چهار سیستم ثبت تخلف است که ۱۶ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین نصب خواهد شد.
اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و ۱۰ هزارو ۴۰۰ کیلومتر نیز راه هم سنگ است.
 

انتهای پیام /*