شناسهٔ خبر: 24599 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

واگذاری ۱۵ قطعه زمین با کاربری بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی و دولتی در استان قزوین

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به واگذاری ۱۵ قطعه زمین با کاربری بهداشتی و درمانی طی ۵ سال گذشته در استان گفت: تحول نظام سلامت و بهبود وضعیت خدمات حوزه درمان از اولویت‌های راه و شهرسازی بوده و با توجه به امکانات و اختیارات، تلاش خود را در این حوزه به کار خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در این باره گفت: این زمین به مساحت ۸ هکتار در ابتدای شهرک کوثر قرار دارد و متعلق به تعاونی مسکن سپاه است و مقرر شده اداره کل راه و شهرسازی قزوین معوض زمین یاد شده را برای تعاونی مسکن سپاه بدهد و سپس زمین یاد شده را برای ساخت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین افزود: مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی قزوین طرح اجرایی بیمارستان را تهیه و اجرای آن را به زودی آغاز کند.

مانی فر تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۱۵ قطعه زمین با کاربری درمانی و بهداشتی و چندین واحد بیمارستانی و درمانی به بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی واگذار شده که بیمارستان ۳۲ تخت خوابی آبیک، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان، بیمارستان ولایت قزوین و درمانگاه شهرک مهرگان از جمله آنهاست.

مانی فر عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی آبیک که طرح آن توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه شده، در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع احداث شد که زمین این بیمارستان از منابع راه و شهرسازی اختصاص یافت و پس از ساخت به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: مساحت کل زیربنای بیمارستان ۳ هزار مترمربع، اعتبار هزینه شده عمرانی منهای هزینه تجهیز بیمارستان ۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و ساختمان آن دارای زیرزمین، همکف و طبقه اول شامل اداری، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و بخش‌های جراحی، اتاق عمل، بستری، زنان و زایمان است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ادامه داد: احداث بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی تاکستان که در زمینی با ۸ هزار مترمربع مساحت و ۷ هزار و ۷۷۵ مترمربع زیربنا از سال ۸۷ آغاز شده بود سال گذشته پایان یافت و با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، منهای هزینه تجهیز بیمارستان، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد و به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: این بیمارستان در سه طبقه روی همکف شامل ۶۹ تخت نرمال و تعدادی تخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، آی. سی. یو، مراقبت‌های ویژه بخش نوزادان، دو اتاق جراحی و یک اتاق عمل اورژانس و ساختمان‌های جنبی، تاسیسات زیربنایی، محوطه‌سازی و دسترسی‌های لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ولایت شهر قزوین هم به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در زمینی به مساحت ۵۲ هزار مترمربع احداث شد که زمین آن از منابع راه و شهرسازی اختصاص داده شده و پس از ساخت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

مانی فر احداث درمانگاه مهرگان در ناحیه شهری مهرگان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این درمانگاه از سال ۹۰ تا ۹۲ تماما از محل منابع داخلی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ساخته شده و پس از تکمیل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین قرار گرفته است.

وی افزود: مساحت زمین این درمانگاه ۳ هزار مترمربع است و از محل منابع اعتباری راه و شهرسازی اختصاص داده شده است و در مجموع ۷۳۵ متر مربع زیربنا دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به هزینه کردن اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت درمانگاه گفت: در خصوص ایمنی تمام این ساختمان‌ها بر اساس آخرین ویرایش آیین نامه ۲۸۰۰ و ضوابط ایمنی در زلزله ساخته شده و تمام نکات ایمنی در ساخت و ساز و مقاوم سازی آنها رعایت شده است.