شناسهٔ خبر: 2467 - سرویس پربحث‌ترین اخبار

سیدحسین میرشفیع خبر داد:

اهدای جایزه «کیفیت آسفالت» برای نخستین بار در کشور

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهر سازی از اهدای جایزه "کیفیت آسفالت" برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سیدحسین میرشفیع اظهار کرد: این جایزه که برای نخستین بار در ایران راه اندازی می شود به پیمانکاران راههای روستایی و راههای اصلی کشور اعطا می شود.

وی با اشاره به شاخص‌های تعیین شده برای کیفیت سنجی راه‌های کشور به ایسنا گفت: مهمترین مولفه در انتخاب آسفالت کیفی و محورهای برگزیده این جایزه، شاخص ناهمواری راه ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این جایزه در سه بخش راه هایی که پنج سال از آسفالت و آغاز بکار آنها گذشته، راههایی که 10 سال از افتتاح آنها گذشته و راههایی که بیش از 10 سال از آن گذشته برگزار و برگزیده‌های خود را معرفی می کند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهر سازی همچنین از فعال شدن"خیرین راه روستایی" در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تاسیس خیرین راه روستایی به دنبال ابلاغ وزیر راه و شهرسازی و با هدف جلب مشارکتهای مردمی در بخش راه روستایی اجرایی شده است.

میرشفیعی از ثبت رسمی تشکل خیرین راه روستایی خبر داد و گفت: این تشکل در حال حاضر در استان های هرمزگان و مازندران تشکیل شده اما هنوز کار رسمی خود را آغاز نکرده است.این تشکل با هدف بهره گیری از ظرفیت خیرین این بخش در همه استان های کشور تشکیل می شود.

میرشفیعی در پاسخ به پرسشی پیراموان راه ارتباطی خطیرکوه-سوادکوه گفت: این جاده که استانهای سمنان و مازندران را به هم متصل می کند از اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو مسوولان دو استان جلسات هماهنگی را برگزار و سهم هر استان از احداث راه را مشخص کرده اند. تلاش ما بر این است که این محور نیمه نخست سال 94 به بهره برداری برسد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور ما" شان مهندسی راه"رعایت نمی شود، تصریح کرد: متاسفانه در احداث بسیاری از راهها، مطابق سواد مهندسی راه و کار کارشناسی، عمل نشده که بخشی از آن به کمبود اعتبارات برمی گردد و بخش دیگری از آن ناشی از سهل انگاری و عدم توجه به کیفیت راهها است.