شناسهٔ خبر: 24753 - سرویس استان‌ها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام شد:

ارزیابی مثبت از اجرای تعهدات راه و شهرسازی کردستان

رامین محمودی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: گروه نظارتی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گزارش عملکرد اداره کل راه و شهرسازی کردستان را در اجرای پروژه‌های راه روستایی بسیار خوب توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، رامین محمودی گفت: در جریان بازدید گروه نظارتی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از ۲۸ پروژه مهم روستایی، گروه مذکور پس از بازدیدها در خلاصه گزارشی خطاب به آقای جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهوری، عملکرد این اداره کل را در اجرای تعهدات و کیفیت اجرای پروژه‌ها برغم مشکلات اعتباری و کمبود تخصیص، مناسب و بسیار خوب ارزیابی نموده است.

محمودی ادامه داد: در قسمتی از این گزارش آمده است: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی بدلیل انجام بموقع تعهدات و بعضاٌ ایجاد مطالبات و کیفیت مناسب اجرا و حضور فعال در همراهی بسیارخوب بوده است.

وی ادامه داد: در این گزارش هم چنین به پایین بودن شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در کردستان نسبت به میانگین کشوری اشاره شده و بر لزوم توجه دو چندان به راه‌های روستایی استان تاکید شده است.

محمودی افزود: در گزارش آمده است که با توجه به اعتبار سال ۹۴ بطور میانگین ۱۰۰ کیلومتر آسفالت بصورت روکش، بهسازی و آسفالت یا راهسازی مورد تعهد بوده که عملاٌ ۲۰۸ کیلومتر توسط دستگاه اجرایی آسفالت شده که مازاد این تعهد مربوط به اعتبار ماده ۱۸۰ بوده که متاسفانه فاقد تخصیص است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان یادآوری کرد: کیفیت اجرای عمدتاٌ مناسب پروژه‌های نیز از نکته‌های مثبت این گزارش است.