شناسهٔ خبر: 24764 - سرویس استان‌ها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه مسکن مهر شهرک امام رضا (ع) در آينده نزديك

بازدید بخشی از پروژه مسکن مهر شهرک مهر امام رضا(ع) همزمان با پروژه‌های مسکن مهر استان فارس در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، محمدحسین حمیدی زاده مدیریت مسکن و ساختمان استان فارس در حاشیه بازدید از پروژه مسکن مهر امام رضا (ع) گفت: این پروژه قابل سکونت بوده و از استانداردهای لازم برای سکونت برخوردار است.

وی گفت: تعداد ۱۳۰۰ واحد از واحدهای شهرک مهر امام رضا(ع) به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدحسین حمیدی زاده در خصوص رعایت استانداردهای لازم در احداث ساختمان‌های مسکن مهر شهرک امام رضا (ع) گفت: پروژه‌های مسکن مهر امام رضا (ع) با اجرای اسکلت و در نظر گرفتن آیین نامه ۲۸۰۰ و سبک سازی آن به صورت سیستم ICF است.

وی همچنین از رعایت مباحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در اجرای این پروژه‌ها خبرداد و افزود: رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان با اجرای پنجره‌های UPVC و شیشه‌های دوجداره انجام شده است.

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس در خصوص خدمات روبنایی این شهرک تصریح کرد: مسجدی در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع به صورت اسکلت بتنی و با زیربنایی به مساحت ۴۸۵ مترمربع احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین از احداث ۵ باب مدرسه خبر داد و متذکر شد: اسکلت ۵ باب مدرسه احداث شده که به زودی شاهد تکمیل ۳ باب مدرسه با الویت مقطع ابتدایی پسرانه و دخترانه خواهیم بود.

حمیدی زاده از تکمیل پاسگاه انتظامی شهرک مهر امام رضا (ع) خبر داد و گفت:  مراحل ساخت درمانگاه نیز در این شهرک آغاز شده است.

مهدی عبدالهی مدیر پروژه شهرک مهر امام رضا (ع) نیز در خصوص اجرای محوطه سازی شهرک مهر امام رضا (ع) افزود: مساحت کل زیربنای پروژه‌های شهرک مهر امام رضا(ع) ۲۵۵۸۳۴ مترمربع  و مساحت محوطه سازی پروژه فوق ۲۴۳۰ هزار متر مربع است.

وی مساحت آسفالت محوطه سازی را ۱۵۴۶۳۸ متر مربع اعلام کرد و گفت: حجم دیوار حائل ۷۴۵۵ مترمکعب است که سه آیتم محوطه سازی – آسفالت معابر و دیوار حائل ظرف یکسال گذشته انجام شده که در نوع خود کم نظیر است.

مهدی عبدالهی در خصوص مشخصات محوطه سازی گفت: مقدار ۱۱۱ هزار و ۲۵۰ مترمربع آسفالت مصرف شده و طول تک لبه‌ها ۱۷۵۹۰ مترطول در معابر و طول جداول در معابر ۲۴۷۰ متر طول شبکه دفع آب‌های سطحی ۶۸۷۰  متر است.

وی طول شبکه فاضلاب شهرک مهر امام رضا(ع) را ۲۴ هزار مترطول در معابر و محوطه‌ها اعلام کرد و افزود: شبکه روشنایی شهرک شامل شبکه فشار متوسط ۳۸ هزار متر و شبکه فشار ضعیف برق ۲۲ هزار متر و طول شبکه روستایی معابر ۶۳۵۱ متر می‌باشد و تعداد ترانس‌های برق نصب شده ۶۵ عدد است.

شایان ذکر است که در این بازدید رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیراز – رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران و رؤسای تعاونی‌ها نیز حضور داشتند.