شناسهٔ خبر: 24766 - سرویس بنادر و دریانوردی

تخلیه و بارگیری ۴۸۰ هزار تن کالا در بندر کیش/ رشد ۸۴ درصدی گشت‌های دریایی در فصل بهار

بندر کیش مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری حدود ۴۸۰ هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر گاه این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه بری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن اعلام این خبر افزود: از این رقم، ۳۹۹ هزار و ۷۳۸ تن کالای غیر نفتی و ۸۰ هزار و ۲۳۴ تن کالای نفتی بوده است.

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیر نفتی در این بندر را ۱۳ هزار تن اعلام کرد.

جهانشاهی نسب گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری عملیات کابوتاژ کالای غیر نفتی ۳۸۶ هزار و ۷۷۸ تن در این بندر انجام شده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به حمل و نقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز گفت: طی مدت یاد شده بیش از ۳۹ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه جزیره، جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی سه ماه اخیر را ۳ هزار و ۳۵۳ فروند عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۲۲۰ هزار و ۹۳۱ نفر مسافر نیز از طریق این بندر جابجا شدند که نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول به زیر ساخت های مناسب گردشگری دریایی در این جزیره اشاره کرد و گفت: علاوه بر فعالیتهای مسافری، ۱۴۸ هزار و ۲۸ نفر گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۸۴ درصدی داشته است.