شناسهٔ خبر: 24773 - سرویس استان‌ها

در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور مطرح شد:

احداث مسیر ویژه زائران پیاده از مشهد به نیشابور/ پروژه‌ها بدون بروکراسی اداری و با سرعت در حال اجراست

جلسه در مراسمی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان نیشابور، معاون مدیرکل و رئیس جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان نیشابور معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت اعتبارات دولت، اولویت‌بندی بودجه‌ها در پروژه‌های مختلف هم به گونه‌ایست که باید با مدیریت عالی و صحیح از همین منابع کم هم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های راه و شهرسازی که طی سال‌های اخیر در حوزه استحفاظی شهرستان نیشابور صورت گرفته است، افزود: نیشابور از نظر راهداری و راهسازی در چند سال گذشته کمبودهایی داشت که خوشبختانه با مدیریت صحیح و همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف خصوصاً یاری فرمانداری محترم این شهرستان، نه تنها بسیاری از این مشکلات حل شد که حتی امروز نیشابور یکی از بهترین شهرستان‌های خراسان رضوی در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی است.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و اولویت‌بندی مهم‌ترین ارکان مدیریت موفق است که اجرای این مسئله را طی سال‌های اخیر به خوبی در شهرستان نیشابور دیدیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی و بهسازی شهری برنامه‌های خوبی برای شهرستان نیشابور در دست اقدام است، تصریح کرد: اعتبارات لازم برای این طرح‌ها در حال وصول است که البته اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این پروژه‌ها تعامل راه و شهرسازی با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیشابور را می‌طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یکی از بهترین راه‌ها برای تأمین هزینه‌ها و اعتبارات استفاده از اوراق مشارکت، اوراق خزانه و استفاده بهینه از مشارکت‌های مردمی و خیرین و همچنین همکاری با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است.

همچنین در این جلسه فرماندار نیشابور با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: امسال یکی از ارکان اساسی تمامی فعالیت‌های دولتی، ایجاد رونق اقتصادی است که نامگذاری امسال نیز گواه همین موضوع است، و برای دستیابی به این مهم نیز باید توسعه، زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی همچون توسعه راه‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که توسعه راه و امور زیربنایی از ارکان توسعه است و راه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها به حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه نیشابور یکی از شهرهای پیشگام در حوزه توسعه راه‌های اصلی و روستایی در کشور است، افزود: نیشابور همواره و در طول تاریخ یکی از مراکز تردد و توجه مردم بوده و همواره در جاده‌های این شهرستان خصوصاً مسیر نیشابور – مشهد و بالعکس، تردد زیادی صورت می‌گیرد.

غلامحسین مظفری با اشاره به عبور زائران پیاده در مسیر نیشابور به مشهد مقدس، بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر مسیر ویژه زائران پیاده از مشهد به نیشابور احداث شده تا زائران حرم مطهر رضوی بتوانند با سهولت و ایمنی کامل این مسیر را طی کنند.

فرماندار نیشابور با بیان اینکه شهرستان نیشابور بیش از ۶۰۰ روستا دارد، تصریح کرد: وجود این تعداد بالای روستا در کشور کم‌نظیر است و این تعداد روستا قطعاً راه مناسب و درخور شان مردم شریف نیشابور را می‌طلبد که البته این موضوع از خواسته‌های به‌جای مردم این منطقه هم هست.

وی با اشاره به درخواست شهرستان نیشابور برای پیوستن به اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، توضیح داد: نیشابور در شرق کشور تقریباً از نظر تاریخی بی‌نظیر است و در حال حاضر با همکاری میراث فرهنگی اقدامات لازم برای پیوستن نیشابور به اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در دست اقدام است. 

مظفری با تأکید بر اینکه بسیاری از پروژه‌های راهداری و عمرانی در سطح شهرستان نیشابور با سرعتی فراتر از روال اداری در حال اجراست، اذعان کرد: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در راه و شهرسازی شهرستان وجود دارد، بسیاری از پروژه‌ها، ورای بروکراسی اداری و با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

گفتنی است در این مراسم که در محل فرمانداری شهرستان نیشابور و با حضور جمعی از مدیران و بخشداران این شهرستان برگزار شد، از زحمات چند ساله عباسعلی مرادی در اداره راه و شهرسازی شهرستان نیشابور تقدیر به عمل آمد و مجید مفیدی‌فر به عنوان معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی نیشابور معرفی شد.