شناسهٔ خبر: 24789 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

رویکرد راه و شهرسازی تعامل با شهرداری در جهت رفاه شهروندان است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان رویکرد این اداره کل را تعامل مثبت و سازنده با مجموعه شهرداری‌های استان در راستای تامین رفاه، آرامش و آسایش شهروندان اعلام کرد و گفت: برای توسعه فضای سبز و اختصاص زمین برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به شهرداری، آمادگی کامل داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان، شهرام ملکی در نشست مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج به منظور تعیین سهم شهرداری از زمین‌های دولتی افزود: راه و شهرسازی تمام امکانات خود را برای توسعه راه‌های استان بسیج کرده و در حوزه شهرسازی نیز با کنترل، نظارت و برنامه به دنبال سامان بخشیدن به سیما و منظر شهرهای استان هستیم.

وی مجموعه شهرداری و شورا را یکی از متولیان مدیریت شهری دانست و گفت: در نظر داریم جلسات مشترکی در تمام شهرهای استان با حضور مجموعه شهرداری و شورا برگزار کنیم و انتظارات آنها را بشنویم و برای رفع مشکلات شهرها کمک نماییم.

ملکی به تعهدات راه و شهرسازی کردستان مبنی بر واگذاری زمین‌های سهم شهرداری در سنندج اشاره کرد و با بیان اینکه این اداره کل ۴۳ درصد از تعهدات خود را محقق کرده است گفت: قرار بوده ۲۴ هکتار زمین دولتی به شهرداری سنندج واگذار شود که آمادگی داریم سند تک برای زمین‌های واگذار شده صادر کنیم و اگر زمینی هم واگذار نشده آماده واگذاری هستیم.

وی تاکید کرد: تیم کاری راه و شهرسازی برای حل مشکلات استان به جلسات می‌آید و برای 'نه' گفتن به جلسه نمی‌آییم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه سخنان خود به شکل‌گیری هلال فقر در شمال شرق تا جنوب شرق سنندج اشاره کرد و گفت: روستاهای حاشیه شهر سنندج و نواحی منفصل شهری توان مدیریت شهری را برای ساماندهی این مناطق گرفته‌اند که باید با همراهی و تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط این مناطق ساماندهی شود. 

ملکی به سکونت ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۳۴۲ هکتار زمین در نایسر سنندج اشاره کرد و با بیان اینکه تراکم جمعیت در این ناحیه زیاد است از شهرداری خواست با کمک سایر دستگاه‌های خدمات رسان برای این ناحیه برنامه‌ریزی کند. 

وی بر توسعه فضای سبز شهر سنندج نیز تاکید کرد و یادآور شد هر جا لکه‌ای با کاربری فضای سبز در شهر سنندج وجود داشته باشد در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم تا از دست سودجویان در امان باشد و به افزایش فضای سبز شهر نیز کمک کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بر برنامه‌ریزی برای ۱۰سال آینده شهر سنندج از سوی شهرداری و شورا تاکید کرد و گفت: راه و شهرسازی آمادگی اختصاص زمین برای ساماندهی صنوف آلاینده را دارد که آنها را به خارج از شهر هدایت کنیم.

شهر ۵۰۰ هزار نفری سنندج مرکز استان کردستان اکنون توسط سه منظقه، یک ناحیه و سه ناحیه منفصل شهری شهرداری اداره می‌شود.