شناسهٔ خبر: 24818 - سرویس استان‌ها

کشاورزیان خبر داد:

نصب ۲۰۰۰ دوربین در راه‌های شریانی کشور/ بهسازی ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده افزون بر ۲ هزار دوربین باید در راه‌های شریانی کشور نصب شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، داوود کشاورزیان صبح امروز در نشست بررسی وضعیت طرح‌های راهداری و راهسازی استان بوشهر با بیان اینکه بهسازی راه‌های فرعی و روستایی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور با منابع اعتباری اعتبار استانی بهسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگه‌داری و بازسازی راه‌ها در کشور نیاز است، تصریح کرد: از این میزان اعتبار نیمی از آن از طریق اعتبارات استانی و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌های شریانی در کشور را بیش از ۵۲ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۱۰۰ هزار کیلومتر هم راه فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که نگهداری راه‌های فرعی، بخشی از راه‌های اصلی و همه راه‌های روستایی باید از محل منابع استانی صورت گیرد که برای تسریع در این طرح‌ها با استان‌ها مشارکت می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به نقش مهم دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلفات در جاده‌ها افزود: ‌امسال با برنامه‌ریزی انجام شده افزون بر ۲ هزار دوربین باید در راه‌های شریانی کشور نصب می‌شود که این دوربین‌ها در سطح راه‌های شریانی و راه‌هایی که به لحاظ میزان تصادفات اولویت دارند نصب می‌شوند.