شناسهٔ خبر: 24819 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری سازمان راهداری خبر داد:

اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای ارتقاء کمی و کیفی راه‌های کشور/ بدهی ۲ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری به پیمانکاران

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری گفت: ۴ هزار پیمانکار در حوزه فعالیت‌های راهداری فعالیت دارند و ۲ هزار میلیارد تومان نیز بدهکار هستیم که با تدبیر دولت و اقدام سازمان در تلاش برای پرداخت این بدهی‌ها و بهبود وضعیت راه‌های کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، عبدالهاشم حسن‌نیا صبح امروز در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: امسال حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارتقاء کمی و کیفی راه‌های کشور در نظر گرفتیم که با ظرفیت بودجه‌ای کشور در سال ۹۵، هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: این اعتبار برای طرح‌هایی از جمله روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، تجهیز ماشین‌آلات راهداری در کشور و ارتقاء کمی و کیفی راه‌ها هزینه خواهد شد.

معاون راهداری سازمان راهداری بیان کرد: اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی شامل ردیف بودجه اوراق اسناد خزانه است که توسط دولت و سازمان برنامه‌ریزی تأمین شده است.

حسن‌نیا گفت: ۴ هزار پیمانکار در حوزه فعالیت‌های راهداری فعالیت دارند و ۲ هزار میلیارد تومان نیز بدهکار هستیم که با تدبیر دولت و اقدام سازمان راهداری در تلاش برای پرداخت این بدهی‌ها و بهبود وضعیت راه‌های کشور هستیم.

وی افزود: با همکاری سازمان راهداری و شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل برای تعیین حمل و نقل کریدور ترانزیتی در کشور اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

این مسؤول ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه‌ها در کشور تکمیل شود.

حسن‌نیا گفت: سال گذشته روزانه ۸ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد کردند.