شناسهٔ خبر: 24848 - سرویس استان‌ها

مشاور ارشد رئیس جمهوری مطرح کرد:

اقدام‌های صورت گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد قابل قبول است/ سکونت حدود ۱/۵ میلیون شهروند در مناطق حاشیه‌نشین مشهد

نشست مشاور ارشد رئیس جمهوری گفت: مجموع اقدام های صورت گرفته برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد و برخورداری این منطقه از امکانات شهری، قابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر ترکان عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به حجم متراکم و گستردگی مناطق حاشیه ای، کارنامه قابل قبول مشهد در این زمینه باید به تهران منعکس شود.

مشاور ارشد رئیس جمهوری تاکید کرد: باید موضوع تخصیص اعتبارات و تامین نقدینگی برای تکمیل زیرساخت ها و ساماندهی حاشیه شهر مشهد از تهران پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار به تشریح عملکرد دستگاه های اجرایی در طول سه سال گذشته پرداخت و گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید و به رغم تنگناهای اعتباری، اقدام های عمرانی قابل توجهی در حوزه های مختلف در استان انجام شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: درحوزه ارائه خدمات زیربنایی اقدام های موثری انجام شده و توانسته ایم علاوه بر خدمت رسانی به زائران و مجاوران در کلانشهر مشهد مقدس و اقصی نقاط استان، فعالیت های گسترده ای در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه ای انجام دهیم.

وی ساماندهی مسکن مهر، ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی، تلاش برای تکمیل واحدهای نیمه تمام و تحویل آن به متقاضیان را از دیگر اقدامات دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید برشمرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات قابل توجهی در سطح استان صورت گرفته به گونه ای که تنها ۴۳مرکز غربالگری سلامت در حاشیه شهر مشهد مقدس ایجاد شده است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های دولت و سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، در راستای حمایت از صنایع و کارآفرینان نیز اقدامات اثربخشی در حال اجرا است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: استان با کمک دستگاه های اجرایی، ورود بخش خصوصی و حمایت های مردم به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

رشیدیان با اشاره به حجم بالای بدهی دستگاه های اجرایی به پیمانکاران در بخش های مختلف، خواستار تامین اعتبار و نقدینگی برای پرداخت این مطالبات شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان رضوی مشهد بعد از تهران بیشترین جمعیت حاشیه نشین را دارد و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیونی این شهر در مناطق حاشیه ای ساکن هستند که از خدمات رفاهی و شهری کمتری نسبت به سایر نقاط برخوردارند.