شناسهٔ خبر: 24856 - سرویس جاده‌ای

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

صنعت حمل و نقل کشور به ارتباط با دنیا نیازمند است/ برجام جان تازه‌ای به صنعت هوایی و دریایی کشور داد/ بازگشت امنیت سرمایه‌گذاری به کشور

سید هادی بهادری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است اتفاقات خوشی که در حوزه حمل ونقل دریایی، هوایی و ریلی بعد از برجام رخ داده است پای سرمایه‌گذراران خارجی را به کشور باز کرده و می‌گوید: صنعت حمل ونقل بدون ارتباط با کشورهای دنیا نمی‌تواند به پیشرفت برسد.

بهادری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با اشاره به دست‌آوردهای برجام در حوزه صنعت حمل ونقل گفت: ارتباط با کشورها و تبادل کالا و خدمات محصول برجام است که آثار مبارکی را در اقتصاد کلان کشور از خود برجای گذاشت.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه حمل ونقل بدون ارتباط با کشورهای دنیا نمی‌تواند به پیشرفت برسد، افزود: در هر سه حوزه هوایی، ریلی و دریایی بی‌نیاز از خارج از کشور نیستیم. در بحث هواپیما و سیستم‌های مرتبط حمل نقل ریلی و تجهیزات مربوط به لکوموتیوها و همچنین در حوزه دریایی نیازمند تجهیزات بندری شناور و کشتی هستیم که نیاز مارا به تعامل با دنیا برای گسترش این صنعت بیش از پیش آشکار می‌کند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در سایه ارتباط با دنیا و استفاده از دیپلماسی است که می‌توان رابطه با تجار را گسترش داد و پای سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور باز کرد. ارتباط با دنیا منجر به توسعه صنعت حمل ونقل می‌شود و توسعه این صنعت با خود اشتغال و پیشرفت می‌آورد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه ما به اشتباه خودکفایی را برتر از خود اکتفایی می‌دانیم گفت: بهتر است به جای خودکفایی به خوداتکایی برسیم؛ یعنی ضمن ارتباط با دنیا و واردات تجهیزات و استفاده از تخصص آنها خود را وا ندهیم و بر تولید داخلی هم همت کنیم. در مقابل در تولید محصولات استراتژیکی چون گندم به خودکفایی برسیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازسازی روابط ما با دنیا منجر به ایجاد فضای اقتصادی مناسبی مخصوصا در حوزه تجارت حمل و نقل شد گفت: امنیت سرمایه‌گذاری به کشور بازگشته که بر مبنای آن اتفاقات مبارکی در حال شکل‌گیری است. پیش‌قرارداد خرید هواپیما، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بنادر و همچنین گسترش کریدورهای مسیر شمال و جنوب همه به ارزآوری و اشتغال منجر خواهد شد. ضمن اینکه معتقد هستیم نباید عجله داشت و بیش از گذشته در سایه ارتباط با کشورها و دیپلماسی منتظر اتفاقات مبارک دیگری بود.