شناسهٔ خبر: 24875 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری سازمان راهداری خبر داد:

عملیات بهسازی محور‌های تردد زوار اربعین در خوزستان/ تردد زوار اربعین حسینی در خوزستان از دو مرز زمینی چزابه و شلمچه

عبدالهاشم حسن نیا عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری گفت: محور‌های محل تردد زوار اربعین حسینی در خوزستان در چهار جبهه کاری در حال بهسازی و ارتقاء ایمنی است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان خوزستان، عبدالهاشم حسن‌نیا شامگاه دیشب در حاشیه بازدید از محورهای ارتباطی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد زوار اربعین حسینی به سبب لغو سفر حج عمره به نسبت سال گذشته افزایش یابد.

وی افزود: در محور اهواز به سمت پایانه مرز چزابه در چهار جبهه کاری مشغول بهسازی ارتقائ کیفی ایمنی و روکش آسفالت هستیم.

حسن‌نیا گفت: زوار اربعین حسینی در خوزستان از طریق دو مرز زمینی چزابه و شلمچه به عتبات عالیات سفر می کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال طرح ترمیم، بازسازی و بهسازی جاده سوسنگرد- چذابه که حدود ۶۰ کیلومتر می‌باشد آغاز شده که خوشبختانه با تخصویص بودجه مناسب بخش‌هایی از این مسیر بازسازی شده و بخش‌هایی دیگر نیز در حال بازسازی است.

معاون راهداری سازمان راهداری اظهار داشت: مسیر اهواز- چذابه یکی از مسیر‌های کوتاه برای رسیدن به مرز است که امسال وضعیت مطلوبی یافته بطوریکه زائران با صرف کمتر از دو ساعت این مسیر را طی می‌کنند و این در حالی است که سال‌های قبل تردد در این مسیر به دلیل عدم عرض کم بسیار سخت بود.

چذابه منطقه ای است در ۱۷ کیلومتری شمال‌غربی شهر بستان به عرض متغیر دو کیلومتر، و تنگه چذابه بین تپه‌های رملی و هور الهویزه و بر سر مسیر مرزی فکه – بستان و در کنار مرز ایران و عراق قرار دارد.