شناسهٔ خبر: 24909 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مطرح کرد:

وجود ۹۳۶ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌ غیررسمی در اردبیل/ ارایه تسهیلات برای بهسازی و احیا بافت‌های فرسوده استان

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به وضعیت بافت‌های فرسوده استان اردبیل گفت: خوشبختانه ما جلسات ستاد بازآفرینی در استان را به خوبی پیگیری می‌کنیم و با بررسی‌های انجام شده میزان بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان حدود ۹۳۶ هکتار برآورد شده است.

خلیل محبت خواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت بافت‌های فرسوده استان اردبیل گفت: تقریبا به این نتیجه نهایی رسیده‌ایم که در حال حاضر در استان ۹۳۶ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد.

وی ادامه داد: بافت‌های فرسوده استان مربوط به استان‌های خلخال، پارس آباد، مشکین شهر و اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مجموعه‌ای از دستورات یه شهرداری‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده فعالیت دارند ابلاغ شده که شامل بهسازی خانه‌ها، معابر، ساخت مدرسه می‌شود و در حال حاضر این فرایند به خوبی در حال اجرا است.

محبت خواه افزود: برای تخمین هزینه‌ها ستاد بازآفرینی دست به کار شده تا اعتبار لازم برای پایان کار را محاسبه و به وزارتخانه اعلام کند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای سال ۹۵ پروژه‌هایی مانند ساخت ورزشگاه و بیمارستان در دست داریم و مهمتر این که برای ۱۵۰۰ واحد در سال ۹۵ تسهیلات احیا و بازسازی و بهسازی در نظر گرفته شده است.