شناسهٔ خبر: 24927 - سرویس هوایی

نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند اطلاعات پرواز در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد با راه اندازی سامانه هوشمند مرکزی برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، مسافران از وضعیت پروازهای روزانه، ورود و خروج پروازها، تاخیرها و روند تشریفات پرواز پس از دریافت کارت پرواز مطلع می شوند.

به‌گزارش‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛به‌منظور آگاهی مسافران از وضعیت پروازهای روزانه، ورود و خروج پروازها، تاخیرها و روند تشریفات پرواز پس از دریافت کارت پرواز٬ سامانه هوشمند مرکزی برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد راه‌اندازی شد.

این اقدام توسط حوزه فناوری اطلاعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در راستای ارتقای خدمات فرودگاهی و جلب کسب رضایت مسافران و مراجعان فرودگاهی صورت گرفته و بر این اساس سیستم اعلان پرواز فرودگاه مهرآباد تعویض و مطابق با استانداردهای روز جهانی بروز رسانی شد. یش از این نیز٬ سامانه هوشمند اطلاعات پرواز در فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد و بندرعباس راه‌اندازی شده بود.

هدف از نصب این سیستم جدید ایجاد یک سامانه متمركز كشوري برای ارائه اطلاعات همزمان پروازهای فرودگاه‌ها به صورت هوشمند است که قابليت اطلاع‌رساني دقيق و يكپارچه را در اين حوزه فراهم کرده و عملا هيچ‌گونه عدم انطباق اطلاعات پروازها در مبدا و مقصد مشاهده نخواهد شد.

اين سامانه كاملا به صورت «وب بيس» بوده كه اين امر سهولت و سرعت استفاده از اين سيستم را بالا خواهد برد. به‌علاوه اينكه مشكلات و حجم كار حوزه پشتيباني فني در سمت كاربر را به حداقل خواهد رساند .

به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد يكي ديگر از ویژگی‌های سامانه جديد برخورداری از قابليت گزارشگيری بسيار دقيق و متنوع است .پخش نوای اذان به‌صورت همزمان در ترمینال‌های فرودگاه و اتصال به سامانه‌های دیگر فرودگاهی برای دقیق‌تر شدن اطلاع‌رسانی(پیام‌های هوانوردی، برج مراقبت) و همچنین استفاده از استانداردهای بروز ناوبری وFIDS  و تغییر در جلوه‌های بصری نمایشگرهای سالن برای راهنمایی مخاطبان از دیگر قابلیت‌های این سامانه است.   این سامانه قرار است در تمامی ترمینال‌ها راه‌اندازی شود.