شناسهٔ خبر: 24954 - سرویس وزارتی

جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های عمرانی جزیره کیش؛

اتفاق‌های خوبی در توسعه زیرساخت‌های جزیره کیش رخ داده است/ بازدید از زیر ساخت‌های هوایی، دریایی و شهری کیش

کیش وزیر راه و شهرسازی گفت: اتفاق‌های خوبی در روند توسعه و زیرساختهای جزیره کیش در بخش‌های هوایی و دریایی رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های در دست ساخت از جمله بندرگاه و ترمینال فرودگاه بین المللی کیش گفت: در جزیره کیش توجه خوبی به گردشگری دریایی شده است و برای افزایش سفرهای دریایی و همچنین تعداد مسافران باید همکاری خوبی میان جزایر و سواحل سرزمین اصلی انجام شود.

وی در مورد توسعه جزیره کیش نیز گفت: از نظر امکانات زیر ساختی در دو بخش هوایی و دریایی و زیر ساخت‌های شهری در جزیره کیش اتفاقات خوبی رخ داده است که ساخت فرودگاه بین المللی کیش نیز یکی از طرح های خوب با زیر ساخت‌های مناسب است.

وزیر راه و شهرسازی به افزایش جمعیت کیش و ساخت مجتمع های مسکونی مناسب در این راستا اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت، مجتمع های خوبی ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی ساخت هتل به جای ویلاهای اختصاصی را نکته‌ای مهم در مناطق گردشگری عنوان کرد و افزود: بیشترافراد به جای استفاده از هتل دوست دارند از ویلاهای خصوصی استفاده کنند اما نکته این است که ویلاهای خصوصی بهره وری کمتری در سال دارند که می توان با گسترش هتل ها آن را افزایش داد.

آخوندی با تاکید بر اینکه گردشگر داخلی دررونق اقتصادی منطقه موثر است افزود: برای رونق بیشتر باید بتوانیم گردشگر بین‌المللی جذب کنیم و از این طریق ارز آوری داشته باشیم که این کار به ایجاد زیرساختها، بنادر، فرودگاه ها و بخشی هم به تجهیزات و امکانات و سایر وسایل مقرراتی بر می گردد که باید به آن توجه شود تا بتوانیم از ظرفیت گردشگران بین المللی در مناطق استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در نوزدهمین اجلاس هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش حضور دارد به همراه مدیر عامل سازمان منطقه ازاد کیش از پروژه های بندرگاهی، پایانه فرودگاهی در حال احداث، فازهای یک، دو و سه نوبنیاد، تصفیه خانه ۱۰ هزار متر مکعبی، هتل دریایی ترنج و پارک های هور، هندورابی و نیلوفر دیدن کرد.

وی در ادامه بازدید با طرح های محور ویژه تمدن ها، موزه و نماد کیش با موضوع فرهنگی، گردشگری و تجاری آشنا شد.

نوزدهمین اجلاس سراسری دو روزه هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان که امروز شنبه در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد فردا نیز ادامه دارد.