شناسهٔ خبر: 24992 - سرویس بنادر و دریانوردی

بهروز آقایی:

رشد فیزیکی ۷۵ درصدی طرح توسعه بندر چابهار/ ضرورت تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل محور شرق

بهروز آقایی مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه طرح توسعه بندر چابهار ٧٥ درصد رشد فیزیکی داشته، گفته است: تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل محور شرق از ضروریات برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی طی نشستی که با حضور اسفندیاری معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بندر چابهار برگزار شد، تاکیدکرد : تشکیل کمیته تخصصی حمل و نقل محور شرق از ضروریات برنامه ای وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در حمل کالا و ترانزیت کشور است.

 مدیر کل بنادرو دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر که خوشبختانه طرح توسعه بندر چابهار ٧٥ درصد رشد فیزیکی داشته است، توضیح داده است:عملیات ساخت موج شکن، دایک پیرامونی، اسکله های کانتینری، اسکله چند منظوره، کپ بیم های کانتینری، بلوک چینی اطاله اسکله ١٠٠ درصد پیشرفت دارد.

وی گفته است : از  ٢٠٣ هکتار اراضی که مقرر است ایجاد شود ١٦٥ هکتار آن با ٨١ درصد پیشرفت درحال اجرا است. میزان ١٣ میلیون و ٥٠٠ هزارمتر مکعب ازکل حوضچه لایروبی شده و چیزی حدود یک میلیون متر مکعب دیگر تا پایان باقی است و این میزان  ٨١ درصد پیشرفت را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر اسفندیاری معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز گفته است: اتمام توسعه بندر چابهار از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است به همین منظور ما در سایر بخش ها از قبیل بهبود راه های مواصلاتی در تلاشیم و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق تحولی در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل شرق کشور ایجاد کنیم.