شناسهٔ خبر: 25007 - سرویس استان‌ها

رئيس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستايی ایرانشهر خبر داد:

پروژه احداث راه و روستایی کزور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مجيد شه بخش قرارداد اجرایی پروژه احداث راه روستایی دهستان کزور از دوراهی محور کلات – کافه بلوچی- کزور به طول کلی ۳۶ کیلومتر از سال ۸۸ آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، رئيس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستايی جنوب استان سيستان و بلوچستان گفت: پروژه احداث محور روستایی دهستان کزور در ۲ قطعه تعریف شده است. قطعه اول به طول ۱۴ کیلومتر از دو راهی كلات تا روستای گتان در سال ۸۸ آسفالت و به بهره‌برداری رسید و از سال ۸۸ تا ۹۲ به دليل عدم تخصیص اعتبار هیچ گونه عملیاتی برای تكميل اين محور روستايی انجام نشده است.

مجيد شه بخش گفت: با احداث کامل این پروژه ۱۶ روستا و ۱۷۰۰ خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار می‌شود علاوه بر اين ۱۰ روستا با جمعیت ۱۴۰۰ خانوار مرزی شهرستان سرباز بطور غیرمستقیم از این محور استفاده و بهره‌برداری خواهند كرد.

 وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طرف مسئولین اداره کل در خصوص ضرورت اجرای کامل این پروژه در سال ۹۲ و ۹۳ با توجه به اندک اعتبار تخصیص یافته این محور به طور کلی بازگشایی شده است و یک دستگاه پل ۱۸ متری و ۴ دستگاه آبنمان در ادامه محور روستايی دهستان كزور اجرا شده است.

وی تصريح كرد: جهت تکمیل ابنیه فنی، زیرسازی و روکش آسفالت در ادامه ۲۲ كيلومتر اين پروژه قراردادی به مبلغ  ۹ میلیارد تومان در تیر ماه امسال منعقد شده که در صورت تامين اعتبار کمتر از دو سال پروژه احداث محور روستايی دهستان كزور به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.