شناسهٔ خبر: 25033 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

تملک و انتقال سند مدرسه صالحان در محله کلپا شهر همدان

مدرسه صالحان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از تملک و انتقال سند مدرسه صالحان در محله کلپا شهر همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان همدان، محمد رضا قرائی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل گفت: مدرسه صالحان دارای سه بنا در دوره‌های مختلف (دوره قاجار، پهلوی اول و دوم) به مساحت ۷۸۲/۶۶ مترمربع بوده که در سال ۸۶ در فهرست آثار ملی و تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: این مدرسه به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال توسط شرکت عمران و بهسازی ایران به نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خریداری و در مورخ ۹۵/۴/۲۷ در دفترخانه، سند آن منتقل شد.

قرائی ادامه داد: مدرسه صالحان تحت مالکیت مدرسه غیرانتفاعی صالحان هگمتان به نام آقایان حسین لقمانیان، عبدالعلی محمدی پسند، سعید محمدی پسند و محمد حسینی بوده است.

وی یادآور شد: هدف از تملک این خانه تاریخی، حفظ و نگهداری یک بنای با ارزش و به منظور فعالیت فرهنگی، اجتماعی، هنری و قرآنی به عنوان خانه محله با مدیریت مردم محله کلپا است.

قرائی در پایان گفت: با توجه به فرسوده بودن خانه صالحان بدینوسیله پس از تامین اعتبار و مرمت آن برنامه‌ریزی لازم به منظور رسیدن به هدف مذکور انجام خواهد گرفت و به منظور اطلاع مردم از این حرکت فرهنگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در آینده نزدیک درب خانه را بازگشایی خواهد کرد.