شناسهٔ خبر: 25037 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان خبر داد:

اجرای قطعه دوم پروژه دوبانده محور آبادان-اروند کنار

جاده رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان از اجرای قطعه دوم پروژه دو بانده محور آبادان- اروند کنار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمد ایجادی با اشاره به اهمیت محور آبادان ـ اروندکنار که مسیر اصلی تردد کاروان‌های راهیان نور است، گفت: به دلیل کاهش ترافیک و تسهیل رفت و آمد، عملیات اجرایی قطعه دوم دوبانده آن از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی افزود: این قطعه به طول ۵ کیلومتر از ماه گذشته آغاز شده و با سرعت مناسبی در حال انجام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه ۵ میلیارد تومان و از محل منابع ملی است.

ایجادی تصریح کرد: قطعه اول این محور دوبانده به طول ۵.۵ کیلومتر دو سال پیش احداث شد و عملیات فعلی در قالب قطعه و فاز دوم این پروژه در حال انجام است.

وی گفت: پروژه احداث آیلند وسط از طریق جدول کاری در محور آبادان ـ اروند کنار نیز به طول ۵۴ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد می‌رسد.

ایجادی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه حدود یک میلیارد تومان از محل منابع استانی تامین می‌شود.

وی با اشاره به پروژه کمربندی آبادان ـ شلمچه عنوان کرد: این پروژه که به دلیل مشکلات مالی چند وقتی غیر فعال بود، مجددا آغاز به کار کرده و عملیات خود را از سر گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت انجام پروژه‌های حوزه راه این شهرستان، روند ساخت آن‌ها تسریع پیدا می‌کند و هر چه سریعتر به بهره‌برداری می‌رسند.