شناسهٔ خبر: 25052 - سرویس هوایی

در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه مهرآباد مطرح شد:

پروژه بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد در گام‌های آخر/ ایمن‌سازی سطوح پروازی از اهداف کلان شرکت فرودگاه‌ها

بازديد عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی در بازدید از پروژه بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد، گفت: با افتتاح این باند در سال جاری مشکلات تک باند بودن مهرآباد مرتفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از روند اجرایی پروژه بهسازی باند ۲۹ راست این فرودگاه بازدید کردند.

سید احمد مومنی‌رخ عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی در بازدید از پروژه بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد، گفت: نظارت کیفی پروژه مقوله‌یی است که باید در طول اجرای آن به‌طور همیشگی و دائم به آن پرداخته شود و نظارت بر انجام و کیفیت این پروژه باید مطابق با استانداردهای روز جهانی مد نظر گرفته شود .

وی با اشاره بر اجرای استانداردسازي و ايمن‌سازي سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: می‌بایست اجرای بهینه و بدون نقص زیرساختی دائما رصد شده تا درصد خطا پایین آید زيرا استاندارد و ایمن‌سازی سطوح پروازی از اهداف کلان شرکت فرودگاه‌ها در حمل‌ و نقل هوایی و فرودگاهي است. امیدواریم با افتتاح این باند در سال جاری مشکلات تک باند بودن مهرآباد مرتفع شود.

 حسین صادقی معاون‌ عملیات فرودگاهی هم در این بازدید تعاملات و اقدامات انجام شده در‌ سطوح پروازی با مجری طرح و پیمانکار را در قالب گزارشی ارائه کرد و افزود: با پیگیری‌های مستمر مدیرعامل و هیات مدیره، پروژه‌های زیرساختی فرودگاه‌ها سرعت بیشتری گرفته است و در چند ماه آینده شاهد عملیاتی بودن باند ۲۹ راست خواهیم بود.

صدارت معاون عملیات هوانوردی فرودگاه مهرآباد نیز در این بازدید با اشاره به حجم بالای ترافیک پرواز در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: روزانه بیش از ۳۸۰‌ نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و در مدت زمان انجام این پروژه(بهسازی باند) محدودیت‌های پروازی نیز در این فرودگاه اعمال شده که با همه اینها بار سنگینی را بر دوش عوامل اجرایی پروازی وارد می‌کند و امید است با عملیاتی شدن این باند٬ کنترلرها و عوامل اجرایی در سطوح پروازی به آرامشی نسبی دست یابند.