شناسهٔ خبر: 25124 - سرویس ریلی

مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن گفت

بازديد گروه مهندسی زيمنس از قطارهای حومه‌ای تهران/ ارایه خدمات در زمینه قطارهای حومه‌ای بخشی از تفاهم‌نامه با آلمان است

قطار حومه‌ای گروه مهندسی شركت زیمنس با هدف ارایه برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن برای ایجاد خطوط مستقل ریلی برای خدمات رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران-كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران - ورامین - گرمسار و نیز شناخت دقیق تر از وضعیت فعلی قطارهای حومه ای تهران، از این خطوط بازدید كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی قمری‌نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن با اشاره به بازدید گروه مشاوران شركت زیمنس از قطارهای حومه ای تهران- كرج -هشتگرد و تهران -پرند، گفت:هدف از بازدید شناخت دقیق‌تر گروه مهندسی شركت زیمنس از وضعیت فعلی قطارهای حومه ای تهران است.

وی افزود: ارائه برنامه های توسعه ای راه‌آهن برای ایجاد خطوط مستقل ریلی برای خدمات رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران-كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران -ورامین - گرمسار از دیگر اهداف ما به شمار می رود كه این برنامه توسط راه‌آهن در حال اجرا است.

قمری نژاد عنوان كرد: طی تفاهم‌نامه‌ای كه شركت زیمنس با وزارت راه منعقد كرده بخشی از تفاهم نامه موضوع ارائه خدمات به شركت راه آهن در زمینه قطارهای حومه‌ای است.

وی اضافه كرد:ما به دنبال آن هستیم در جهت توسعه قطارهای حومه ای و آسیب سناسی و رفع نواقص این حوزه، و مهمتر از همه جذب مسافر بیشتر، از تجارب این كشور در بخش مهندسی استفاده كنیم.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خاطر نشان كرد:تاكنون از مجموعه مشاوران مهندسی برای توسعه خدمات قطارهای حومه ای استفاده كرده‌ایم.

وی افزود: ارائه نمونه هایی از قطارهای حومه ای كشورهای پیشرفته برای ساختار سازمانی مدیریت حمل و نقل، معرفی ویژگی ها و مشخصات قطارهای حومه‌ای موفق و برنامه ریزی برای رسیدن به قطارهای مطلوب و همچنین استفاده از روش های مختلف تامین منابع مالی و سرمایه گذاری برای توسعه این شیوه حمل و نقلی از جمله كارهایی است كه در حال اجرا است و شركت زیمنس در قالب پروپوزال، موارد ضروری و مهم را ارائه داده اند كه امیدواریم عملیاتی شود.

گفتی است، بازدید گروه مشاور زیمنس با حضور تیم كارشناسی پروژه بهره برداری از قطارهای حومه‌ای و اتاق فكر و دفتر مهندسی نظارت و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن انجام گرفت.