شناسهٔ خبر: 25175 - سرویس جاده‌ای

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

گسترش بزرگراه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیانگرتوجه دولت یازدهم است/ محرومیت تاریخی استان در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای/ دو برابر شدن روشنایی جاده‌های استان در ۳ سال اخیر

بازدید رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دو هزار و۵۰۰میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های جاده ای این استان در سال ۹۴ هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا تاجگردون در بازدید از جاده چرام باباکلان که با حضور معاون برنامه‌ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شد، افزود: بخش عمده ای از این اعتبار برای چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، چرام به باباکلان و یاسوج به سپیدان و سایر  طرح های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با وجود شتاب بخشی به تکمیل پروژه های راهسازی این استان در دولت یازدهم اما راههای برخی از مناطق این استان مانند شهرستان کهگیلویه دارای محرومیت های زیادی است که نیازمند توجه ویژه دولت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: از اختصاص ۴۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بزرگ زیرساخت های جاده ای شهرستان‌های گچساران و باشت در سال ۹۵ خبر داد.

تاجگردون تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار به چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان، ۸۰ میلیارد ریال به باشت چرام و ۴۵ میلیارد ریال نیز به جاده کمربندی گچساران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به محرومیت های تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای بیان کرد: تا قبل از دولت یازدهم ۱۴ کیلومتر روشنایی در جاده های گچساران وجود داشت در حالی که در سه سال اخیر ۳۰ کیلومتر روشنایی جدید به آن افزوده شده است.

وی تکمیل طرح های بزرگی مانند جاده پاتاوه به دهدشت، باباکلان به چرام، چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان ، شتاب بخشی به طرح راه آهن یاسوج به اقلید و توسعه بزرگراه ها از راهکارهای توسعه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد است.

هم اکنون بیش از ۲۵۰ پروژه بزرگراهی، راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد در این استان فعال است.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۷۶۴ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۴۱کیلومتر راه اصلی، ۵۰۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۳کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. این استان ۷۰۰ هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد./