شناسهٔ خبر: 25179 - سرویس استان‌ها

احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه بابامیدان به گچساران با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

جاده معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی با تاکید برلزوم شتاب بخشی طرح بزرگراه بابامیدان، گچساران به بهبهان گفت:۱۰۰ کیلومتر از این بزرگراه تا سال ۹۶ آماده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی روز چهارشنبه در بازدید از قطعه سوم این بزرگراه در مسیر جاده مواصلاتی گچساران به بهبهان افزود: ساخت این بزرگراه به توسعه حمل ونقل زمینی جنوب کشور کمک خواهد کرد.

وی از مسئولان محلی خواست تا با رفع معارض محلی به شتاب بخشی در انجام عملیات اجرایی این پروژه کمک کنند.

امینی تصریح کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای این طرح در نظر گرفته شده است و تلاش می شود ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای طرح چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان در سال ۹۵ تصویب شود.

معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: اجرای این پروژه در توسعه پایدار و تردد آسان به استان‌های جنوبی به مرکز کشور نقش اثربخشی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت:۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح چهارخطه گچساران به بهبهان هزینه شده است. 

حسن فدایی افزود: این اعتبار برای احداث چهارخطه گچساران به بهبهان در مسیر فلکه نرگسی شهر دوگنبدان تا پاسگاه خیرآباد هزینه شده است. وی اظهار کرد: این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاری دارد.

به گزارش ایرنا، فدایی بیان کرد: عملیات اجرایی قطعه فلکه نرگسی تا پاسگاه خیرآباد به عنوان بخشی از بزرگراه ۱۴۵ کیلومتری جاده بابامیدان، گچساران به بهبهان از نیمه دوم سال ۹۳ شروع شد. مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تصویب شده است. 

وی میزان پیشرفت فیزیکی چهار خطه گچساران به بهبهان را ۲۳درصد برآورد کرد. فدایی تصریح کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن که در سال ۱۳۹۰ شروع شد و براساس برنامه زمان بندی باید تا سال ۹۹ بهره برداری شود.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود ۹۳ کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است. شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال ۹۲ نیز کمتر از ۵۰ کیلومتر بود.

چهار هزار و ۷۶۴ کیلومتر راه روستایی، یک هزار و ۱۴۱کیلومتر راه اصلی، ۵۰۵ کیلومتر راه فرعی و ۹۳کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.