شناسهٔ خبر: 25199 - سرویس ریلی

در بازدید گروه مشاور زیمنس از قطارهای حومه مطرح شد:

آغاز مطالعات ۷ گانه آلمان‌ها درباره حمل‌ونقل ریلی ایران/ بررسی قطارهای حومه‌ای و پرسرعت

رام قطار گروه مهندسی شركت زیمنس به منظور ارائه برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن و ایجاد خطوط مستقل ریلی برای خدمات‌رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران از قطارهای حومه‌ای تهران-كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران - ورامین - گرمسار بازدید كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی قمری نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه ای راه‌آهن با اشاره به بازدید گروه مشاوران شركت زیمنس از قطارهای حومه ای تهران- كرج -هشتگرد و تهران -پرند،گفت: هدف از بازدید شناخت دقیق تر گروه مهندسی شركت زیمنس از وضعیت فعلی قطارهای حومه‌ای تهران است.

وی افزود: ارائه برنامه های توسعه ای راه آهن برای ایجاد خطوط مستقل ریلی برای خدمات رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران-كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران -ورامین - گرمسار از دیگر اهداف ما به شمار می رود كه این برنامه توسط راه آهن در حال اجرا است.

قمری نژاد عنوان كرد: طی تفاهم نامه ای كه شركت زیمنس با وزارت راه منعقد كرده بخشی از تفاهم نامه موضوع ارائه خدمات به شركت راه آهن در زمینه قطارهای حومه ای است.

وی اضافه كرد: ما به دنبال آن هستیم در جهت توسعه قطارهای حومه ای و آسیب سناسی و رفع نواقص این حوزه، و مهمتر از همه جذب مسافر بیشتر، از تجارب این كشور در بخش مهندسی استفاده كنیم.

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خاطر نشان كرد: تاكنون از مجموعه مشاوران مهندسی برای توسعه خدمات قطارهای حومه ای استفاده كرده ایم.

وی افزود: ارائه نمونه هایی از قطارهای حومه ای كشورهای پیشرفته برای ساختار سازمانی مدیریت حمل و نقل، معرفی ویژگی ها و مشخصات قطارهای حومه ای موفق و برنامه ریزی برای رسیدن به قطارهای مطلوب و همچنین استفاده از روش های مختلف تامین منابع مالی و سرمایه گذاری برای توسعه این شیوه حمل و نقلی از جمله كارهایی است كه در حال اجرا است و شركت زیمنس در قالب پروپوزال، موارد ضروری و مهم را ارائه داده اند كه امیدواریم عملیاتی شود.

گفتی است، بازدید گروه مشاور زیمنس با حضور تیم كارشناسی پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای و اتاق فكر و دفتر مهندسی نظارت و تاسیسات زیر بنایی راه‌آهن انجام گرفت. همچنین در این بازدید؛ شاكری مدیر كل راه آهن تهران در مراسم بازدید جانشین مدیرعامل شركت زیمنس و مشاوران از قطارهای حومه‌ای و ایستگاه راه آهن تهران، گفت: موضوع قطارهای حومه ای از دولت یازدهم برای راه آهن كشور واگذار شد و خوشبختانه تاكنون اقدامات خوبی در این بخش زیربنایی صورت گرفته و از ابتدای قبول مسئولیت، مسیر تهران - گرمسار تا حدود زیادی برای سیر قطارها آماده شده است.

وی افزود : پروژه‌های حمل و نقل حومه ای با پیشرفت خوبی در حال اجرا است به طوریكه ۴ خطه تهران - كرج و دو خطه تهران -قزوین فعال است و تهران -پرند نیز در دستور كار قرار دارد.

وی اظهار امیدواری كرد: در آینده همكاری‌های خوبی با زیمنس و مشاركت در پروژه قطارهای حومه ای انجام می شود.

در ادامه لوك فویلیومیر قائم مقام بخش مشاور شركت زیمنس عنوان كرد: شركت زیمنس یك شركت مشاور نیست بلكه یك شركت مهندسی است كه با ۳۵۰ هزار پرسنل در بخش های مختلف و صنایع مهمی چون نفت و گاز، ریلی و ... است.

وی افزود: حدود ۳ هزار نفر پرسنل در بخش حمل و نقل فعالیت می كنند كه در ۵ بخش سیگنالینگ، پروژه‌های برقی كردن، قطارهای حومه‌ای و سریع السیر و لكوموتیو، مترو و واگن های مسافری و خدمات مربوط به سرویس‌های نگهداری است.

قائم مقام بخش مشاور شركت زیمنس اعلام كرد: طی توافق نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی مقرر شده یكسری مطالعات در خصوص راه آهن ایران به خصوص قطارهای حومه ای توسط این شركت انجام شود.

وی افزود: در همین راستا ۷ موضوع را مطالعه می كنیم كه می توان به حمل و نقل باری از كریدور اصلی بندرعباس - بافق - آپرین، قطارهای پرسرعت و میزان سرعت قطارها در ایران، راه‌آهن و استفاده از آن در شهرها بخصوص قطارهای حومه‌ای، سیستم‌های هوشمند، تعمیر و نگهداری، استانداردها و مطالعه نیروی انسانی اشاره كرد