شناسهٔ خبر: 25204 - سرویس ریلی

محمد رضا منصوری:

نمايندگان يار و مشوق راه‌آهن در مجلس هستند/ تلاش برای جذب سرمايه‌گذاری‌های داخلی و خارجی

محمد رضا منصوری نماينده مردم ساوه گفت: نمايندگان دوره دهم مجلس شوراي اسلامي به طور حتم از طرح ها و پروژه‌هاي ريلي و مهمتر از همه توسعه خطوط ريلي حمايت هاي ويژه خواهد كرد .

به گزارش روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمد رضا منصوري عضو كميسيون صنايع و معادن و اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تاثير فرهنگي و اجتماعي راه‌آهن سريع السير در كشور عنوان كرد: حدود ۳۰ سال است كه ما براي بخش ريلي كشور و توسعه اين صنعت تلاش مي كنيم و تاكنون هم شركت راه‌آهن و دست اندركاران ريلي در صدد بودند دغدغه‌هاي خود را با نمايندگان در ميان گذاشته و به خطوط پر سرعت و قطارهاي سريع السير براي جابجايي بار و مسافر دست يابند.

وي با اشاره به اين مطلب كه براي حوزه ريلي كشور به خصوص توسعه خطوط پر سرعت طرح هاي مفصلي را در نظر گرفته ايم ، افزود: شبكه راه آهن سريع السير داراي تاثيرات فرهنگي – اجتماعي زيادي مثل سرعت دهي در انتقال دانش، افزايش جا به جايي به صرفه كالاها در كنار افزايش ارزش اقتصادي و بهره‌وري وكاهش عوارض زيست محيطي است.

منصوري با بيان اين موضوع كه در كشورهاي توسعه يافته قطارها بالاي ۲۰۰ كيلومتر در ساعت حركت مي كنند، اظهار كرد: در دنياي امروز امكان دسترسي به سرعتهاي بالا در صنعت راه آهن عرصه جديدي در دنياي سريع ارتباطات ايجاد كرده و قطارهاي سريع السير نه تنها به عنوان جايگزيني كارآمد به جاي حمل و نقل جاده‌اي و هوايي بلكه به عنوان تكميل كننده يك سيستم حمل و نقل هماهنگ به جامعه و اقتصاد و صنعت آن كمك مي كند. بنابراين مسئولان ريلي و دولت بايستي در جهت تكميل پروژه هاي ريلي و اختصاص منابع بيشتر براي توسعه خطوط به ويژه دو خطه و قطارهاي حومه اي اقدامات اساسي تري انجام دهند.

نماينده مردم ساوه تصريح كرد: نمايندگان دوره دهم مجلس شوراي اسلامي به طور حتم از طرح ها و پروژه هاي ريلي و مهمتر از همه توسعه خطوط ريلي حمايت هاي ويژه خواهد كرد .

وي اضافه كرد: با توجه به ارزان و اقتصادي بودن اين شيوه حمل و نقلي در كشور ، ما دست اندركاران ريلي را تشويق خواهيم كرد تا دغدغه هاي اين بخش مهم و استراتژيك كشور را بازگو و در جهت رفع آن نهايت همكاري را با نمايندگان داشته باشند.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: نمايندگان يار و مشوق راه آهن در مجلس هستند و براي جذب سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي به اين بخش و گسترش ارتباطات بين المللي در جهت توسعه حوزه ريلي تلاش مي كنيم.

وي گفت: به منظور تكميل و بهره برداري خط سريع السير تهران – قم - اصفهان نهايت همكاري و حمايت را انجام مي دهيم.