شناسهٔ خبر: 25222 - سرویس استان‌ها

بهسازی محل انفجار خودروی حامل مهمات نظامی با استفاده از ۲۵ تن آسفالت

جواد حق لطفی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی از ادامه فعالیت راهداران برای بهسازی و مناسب سازی محور آزادراه قزوین – زنجان پس از انفجار خودروی حامل مهمات نظامی خبر داد و گفت: پس از اجرای ۲۵ تن آسفالت جهت بهسازی روکش بخشهای آسیب دیده، گاردریل های تخریب شده نیز در چهار نقطه تعمیر شدند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی با اشاره به انفجار یک دستگاه تریلی حامل مهمات نظامی که در لاین جنوبی آزادراه قزوین – زنجان و در حوالی شهر تاکستان رخ داد گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه نیروهای راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راه و شهرسازی در محل حضور یافته و اقدام به پاکسازی و بازگشایی مسیر نمودند.

وی افزود: با توجه به گستردگی انفجار و تخریب آسفالت جاده و گاردریل، از همان دقایق اول پس از حادثه بهسازی و مناسب سازی آسفالت آغاز شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی تصریح کرد: ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه گریدر و ۱۵ نفر از نیروهای راهداری با حضور در محل انفجار عملیات بازگشایی مسیر را آغاز کردند که خوشبختانه مشکلی در تردد و عبور و مرور خودروها با توجه به اهمیت این محور به وجود نیامد.

مهندس حق لطفی با اشاره به اینکه ۵۰ متر مربع از آسفالت موجود در محل حادثه تخریب شده بود عنوان کرد: عملیات اجرای روکش آسفالت و بهسازی مسیر از همان دقایق ابتدایی آغاز و با پخش ۲۵ تن آسفالت رگلاژی، مناسب سازی مسیر انجام شده است.

مدیر راهداری این اداره کل با بیان اینکه مدت کوتاهی پس از انفجار عبور و مرور و تردد مسافرین بدون هیچگونه مشکلی دوباره از سر گرفته شده، یادآور شد: تعمیر تعداد ۶۰ عدد گاردریل و ۶۲ عدد پایه مربوط به آنها نیز در چهار نقطه از محور توسط راهداران شهرستان تاکستان به انجام رسیده است.